Jeg har mistet en skrue til køleskabsdøren. Electrolux tager 70 kr inkl. fragt for en ny. Kan man se på det vedhæftede billede, hvilken type skrue jeg har brug for (dimensioner), så jeg kan købe den et andet sted? Jeg er ikke så kyndig i skruernes verden desværre.
Den eneste info som gives af Electrolux er "Krompläterad skruv till kylskåp"
https://shop.electrolux.se/kylskap-.../kromplaterad-skruv-till-kylskap/p/2054418021
Den eneste info som gives af Electrolux er "Krompläterad skruv till kylskåp"
https://shop.electrolux.se/kylskap-.../kromplaterad-skruv-till-kylskap/p/2054418021
Desværre er der kun sådan en skrue på hele køleskabet. Jeg har kigget. Og fryseskabet har en anden lukkeanordning, så der er ikke nogen sådan skrue. Enig i, at skruen ser meget almindelig ud. Det ser ud som om rillerne er ret langt fra hinanden, og jeg tæller til, at der er 6 "omgange" med riller. Jeg tror, at hullet, hvor skruen skal ind, er 4,0 mm eller mindre.
Mål skrue dimensionen (længdexbredde) og besøg et eller andet byggemarked eller et autoværksted model mindre, så finder du sikkert en passende skrue.K kia2 sagde:Desværre findes der kun en sådan skrue på hele køleskabet. Jeg har kigget. Og fryseskabet har en anden lukkeanordning, så der findes ikke nogen sådan skrue. Enig i, at skruen ser meget almindelig ud. Det ser ud, som om sporene er ret langt fra hinanden, og jeg tæller til, at der er 6 "omgange" med spor. Jeg tror, at hullet, hvor skruen skal ind, er 4,0 mm eller mindre.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
Det er antageligt en skrue, der griber godt i plast. Det går sikkert at tage en almindelig pladeskrue i passende dimension i stedet.
Kan det ikke engang lade sig gøre at vurdere skruens størrelse fra hullet og stedet, hvor den sad?K kia2 sagde:
Kig rundt på skabet, der kan findes samme type skrue på bagsiden af skabet.
Ellers gætter jeg på, at den er 10-20 mm lang og 4-5 mm bred.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
Selvom man kan synes, at det er dyrt med 70kr for en skrue, skal du dog overveje, at du får den direkte i postkassen, og den passer uden problemer. Skal du jage noget lignende, så skal du også bruge tid på det, måske købe nogle forskellige og måske betale 20-40kr. Inden det er klart, er du måske oppe på 70kr alligevel, hvis du ikke har gåafstand til noget.
Gå på genbrugsstationen og tjek, de har et kæmpe lager af gamle skabe. der kan du finde det rigtige..
Klik her for at svare