Hej bedste forum!
I sommer og efterår skal jeg lære at bygge. Har endelig taget mig tid til det og ser virkelig frem til det! Har læst op på alt til projekterne men forstår ikke hvilken type sav der er bedst at anskaffe.
Projektet er en mini-friggebod og jeg vil altså kunne skære reglar osv. så lige og pænt som muligt, gerne allerede i byggemarkedet (hvis der findes noget, der er bærbart?). Der er et hav af bedst i test på forskellige elektriske save, men mindre information om hvilken man bør satse på. Helst ikke superdyrt, men har selvfølgelig budget, men ingen plads til at opbevare en sav, der skal stå indendørs.
Er der nogen, der kender til save og vil hjælpe i denne jungle?
Så nogen anden tråd med lignende spørgsmål, som hjalp lidt, men ikke helt!
Er altså nybegynder, så det må gerne være noget ukompliceret!
Mange tak!
I sommer og efterår skal jeg lære at bygge. Har endelig taget mig tid til det og ser virkelig frem til det! Har læst op på alt til projekterne men forstår ikke hvilken type sav der er bedst at anskaffe.
Projektet er en mini-friggebod og jeg vil altså kunne skære reglar osv. så lige og pænt som muligt, gerne allerede i byggemarkedet (hvis der findes noget, der er bærbart?). Der er et hav af bedst i test på forskellige elektriske save, men mindre information om hvilken man bør satse på. Helst ikke superdyrt, men har selvfølgelig budget, men ingen plads til at opbevare en sav, der skal stå indendørs.
Er der nogen, der kender til save og vil hjælpe i denne jungle?
Så nogen anden tråd med lignende spørgsmål, som hjalp lidt, men ikke helt!
Er altså nybegynder, så det må gerne være noget ukompliceret!
Mange tak!
Kap-/geringssav er ukompliceret på mange måder, men ikke overdrevent let at opbevare. Jeg vil derfor anbefale en form for rundsav med enten ledning eller batteri, og desuden en hurtigvinkel som denne https://www.hultafors.se/products/squares/H0520-snabbvinkel/188391 at bruge som anslag, når du skal save ting. Det er nok meget fornuftigt at desuden have et par hurtigklemmer, mindst to bukkestativer og en form for plademateriale til at lægge på bukkene og bruge som bord, når du står ude. Forvent at du saver en del i dette plademateriale, så det bliver grimt. Tænk på at indstille dybden godt på saven, du vil igennem, men ikke have den max udfoldet, især ikke hvis du har noget under.
Klik her for at svare