Okey kør på så.
Skivorna lugter en del, og jeg har fået løbende næse af at have 25 spånplader liggende i en bunke i stuen. Håber virkelig det er noget, der forsvinder efter et par dage - ellers vil jeg ikke kunne være i den nye stue.
Bør man undersøge, om man har fået fat i en underlig slags? Novopan skal vel ikke være noget mærkeligt med.

E e3henri sagde:
Okey kör på så.
Pladerne lugter en del og jeg har fået løbende næse af at have 25 spånplader liggende i stuen. Håber virkelig det er noget der aftager efter nogle dage - ellers kan jeg ikke være i den nye stue.
Bør man undersøge om man har fået fat i en underlig slags? Novopan skulle vel ikke være noget underligt med
Hej.

Hvordan gik det med dit Novopangulv. Var og hentede 40 m2 i går, men pladerne lugtede så stærkt af mug, at jeg måtte returnere dem. De er tilsyneladende lavet af nedrivningstræ og gamle emballagepaller. Kontaktede supporten hos Novopan, og de sagde, at spånerne er opvarmet, så alle svampe er døde, men at lugten kan blive tilbage. Rigtig ubehageligt.

V Vera Reno sagde:
Hej.

Hvordan gik det med dit Novopangulv. Var og hentede 40 m2 i går men pladerne lugtede så stærkt af mug, at jeg måtte returnere dem. De er tilsyneladende lavet af nedrivningstræ og gamle emballagepaller. Kontaktede supporten hos novopan og de sagde, at spånen er opvarmet, så alle mugsvampe er døde, men at duften kan blive tilbage. Rigtig ubehageligt.
Ved ikke om det er gulvet eller min nyindkøbte sofa, der har forårsaget det, men har haft problemer med at opholde mig i rummet under sommeren/tidlige efterår....men efter daglig udluftning er det mindsket og nu mærker jeg det slet ikke, selvom man er gået ind i vintersæsonen med lukket altandør/vindue.

Jeg arbejder på en byggemarked som sælger disse plader og har til dags dato aldrig haft nogen der har haft problemer med at de lugtede, jeg siger ikke at det aldrig har gjort det for det er ikke alle der siger fra. Men da jeg har mange Byggare som køber af os, er jeg ret sikker på at de ville have sagt til os, hvis det havde været et problem. Angående fugt/skimmel så føles det som om det er et problem som forhandleren har haft med opbevaringen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.