Hej,

Jeg og min kone har for nylig købt et hus. Vi flytter ind den 15. august, hvor stort set alt skal totalrenoveres. Noget af det første, jeg vil gøre, er at udvide indgangen mellem spisestuen og stuen. Væggen består af mursten, og indgangen er ca. 800mm bred. Væggen er bærende, MEN hvor den nuværende indgang er, var der sat et vindue, der var ca. 1400mm bredt. Det jeg nu vil gøre, er at åbne op til 1400mm bredde. I kan nok se på billedet, hvor vinduesgrænsen er.

Hvilken maskine skal jeg leje, og hvad skal jeg være opmærksom på?

Takker tusind gange for dette vidunderligt informative forum. :)

David & Lotta

• Indendørs murstensvæg med døråbning til et tilstødende rum, hvor der ses en trækommode og en grøn plante ved siden af.
Du kan skære i tegl med en vinkelsliber med stenskive. Skær snittene fra hver sin side. Husk, at det støver som f*n, så brug en maskine, som du kan tilslutte til en støvsuger. Stenene, hvor vinduet er muret til, kan du slå ind med en mukkert. Læg en krydsfinérplade under for at beskytte gulvet (hvis det skal bevares).

Ahh, takker så meget for hjælpen. På med maske, briller og støvsuger altså... :)

Igen tak!!

hmm... Som jeg ser det på billedet så behøver du nok ikke at skære noget da der ikke er noget forband ved det som er lappet igen.... Tag det bare lidt roligt når du banker den sidste sten, der burde sidde 2-3 st fortagninger muligvis der... Men lad være med dumhederne med vinkelsliber, det er unødvendigt og støvet.

Synes at det burde være nok med hammer og mejsel jeg. Tager for så vidt lidt mere tid men nedbryder det hele uden alt for megen påvirkning på det omkringliggende.

Enig. bare at banke ned sten for sten så slipper man (næsten) støvet!

Ok, så må det blive mejsel og hammer på den øvre del. Vinkelsliber må det desværre blive på den nedre, efter jeg opdagede, at vinduet ikke gik hele vejen ned til gulvet. :(

David

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.