132,674 læst ·
23 svar
133k læst
23 svar
hvilken højde siger lærebogen, at hattehylde skal være på?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 619 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,619 indlæg
Hmm, er det ikke mest et spørgsmål om, hvad man skal have på hattehylden sammenlignet med, hvor stor og klodset den ser ud. Med en dyb hylde risikerer man, at der kommer ting bag det, som man normalt bruger, og man enten glemmer, hvad man har der, eller ikke kan nå det. Skal man have huer og handsker der, bør den nok ikke være mere end 30 cm, men hvis det er et spørgsmål om mere generel opbevaring i kurve, så bør det jo passe til kurven, så kurven virkelig får plads.
Når det gælder dybde, kan man tænke på, at tykkere jakker på bøjler er ca. 60 cm i dybden, og vil man bare have stangen til bøjler i forkanten af hylden (som Habos), så er 30-35 cm en god dybde. Synes man, det ser pænere ud, hvis hylden går mere fremad (som KOW:s) end det, må man vælge en dybere hylde.
Når det gælder dybde, kan man tænke på, at tykkere jakker på bøjler er ca. 60 cm i dybden, og vil man bare have stangen til bøjler i forkanten af hylden (som Habos), så er 30-35 cm en god dybde. Synes man, det ser pænere ud, hvis hylden går mere fremad (som KOW:s) end det, må man vælge en dybere hylde.
Fandt dette da jeg googlede: https://www.byggbeslag.se/globalass...tagehojder-kapprum-kladkammaregardinstang.pdf . Hvordan går det med hattehylden?
Blev åbenbart en tøjstang i stedet.Y Yrrol sagde:8 år har gået, og endnu engang søgte jeg efter svar på dette spørgsmål og fandt min gamle tråd.
Kan tilbyde, at jeg stadig ikke har en hattehylde, det blev en fritstående ikeastang,
men sidder og skitserer på en egen og lader en snedker skabe den.
Dog. Jeg har ikke længere Habohattehylden og er nysgerrig på visse mål.
Måske har en af jer en standardhylde ligesom habo og vil måle lidt for mig?
Nysgerrig på hvor stor afstanden er mellem hylderne, og hvor dybe hylderne er med og uden afstanden til væggen, ifølge billede:
[billede]
Klik her for at svare