Fik hjem elektrikeren i dag og flyttede et sikringsskab. Påpegede at jeg skulle have tøj hængende samme sted som skabet endte, men da jeg kom hjem havde de sat skabet så højt at det var ret kørt.
-Jeg vil bede ham om at trække det om. Eller så må jeg sætte et træplade med hængsler foran og have hattehylden på den.
Hvilket som... Hvilken højde siger lærebogen at en hattehylde skal sidde på. Jeg er ret høj men planlægger jo børn herhen så vil jo gerne følge standarden i det mindste.
En højde der føles passende måske? :S Satte min tøjstang på ca. 1,70m. Skal du have skohylder under og måske hænge frakker på bøjlerne, bør den nok sidde lidt højere.
Små/yngre børn kan få egne, sjove, kroge på væggen til at hænge tøjet på.
skabet begynder på 128cm højde og slutter på 200cm højde... Dækker ret flittigt det område, jeg havde tænkt at rette hylden mod. Men hvis jeg får ham til at sænke skabet 40-50cm, så burde det jo fungere bedre. (indbygget skab i væggen så tøjet hænger glat mod lågen)
talte med elektrikeren, han var ikke direkte glad for misforståelsen. Men, han indrømmede, at man kunne sætte en anden, som da blev liggende i noget mindre størrelse.
Købte en standard hattehylde, målte op 170,175,180,185,190 og eksperimenterede lidt.
170 endte krogene, 175 første plan og 195 øverste plan... over der så kan en anden central(51,5x37cm) passe fint, og man behøver ikke at trække alle lederne om og forlænge slanger...
Hylderne er 46 cm dybe, og sidder med 31 cm højdeforskel.
Hyldernes længde er 131 cm, tilpasset mellem væg og garderobe.
Og den nederste hylde sidder 160 cm over gulvet, så en dobbelt skohylde får plads under.
Og bare rolig, væggen er for længst paneleret og færdig