Hej,
Mit første indlæg her. Har købt et rækkehus og undrer mig over, hvilke indervægge der er bærende?
Antager at indervæggen mellem hall og stue er bærende, da spær er afkortet for at give plads til kvisten? Derefter er jeg usikker på, om indervæggen mellem køkkenet og stuen er bærende eller ej? Samt om yderligere vægge er bærende? Vedhæfter en pdf med de tegninger jeg har fra kommunen. Meget taknemmelig for svar.
Mit første indlæg her. Har købt et rækkehus og undrer mig over, hvilke indervægge der er bærende?
Antager at indervæggen mellem hall og stue er bærende, da spær er afkortet for at give plads til kvisten? Derefter er jeg usikker på, om indervæggen mellem køkkenet og stuen er bærende eller ej? Samt om yderligere vægge er bærende? Vedhæfter en pdf med de tegninger jeg har fra kommunen. Meget taknemmelig for svar.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
I stueetagen er det helt klart, at væggen, der adskiller køkken og stue samt dens forlængelse, er bærende. Sandsynligvis er også den krydsende væg (tæt på WC'et) bærende. Man behøver at se en detalje over tagstolernes bæring for at afgøre det. Altså: Stor risiko for at samtlige vægge i stueetagen er bærende.
Hej Justus, tak for meget hurtigt svar.J justusandersson sagde:I stueetagen er det helt klart, at væggen som adskiller mellem køkken og stue samt dens forlængelse er bærende. Sandsynligvis er også den krydsende væg (ved siden af WC'et) bærende. Man har brug for at se en detalje over tagstolernes oplæg for at afgøre det. Altså: Stor risiko at alle vægge i stueetagen er bærende.
Hjælper det, hvis jeg går op på loftet og fotograferer tagstolene for at finde ud af, om væggen ved siden af WC'et er bærende i stueetagen? Jeg har opdateret pdf'en med rødmarkering på de vægge, der eventuelt er bærende, har jeg forstået det korrekt?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Jeg tror, du kan gå ud fra, at det, du har rødmarkeret, er korrekt. For at ændre bedømmelsen ville du skulle finde konstruktionsplaner for spær, men det er vel svært.
Klik her for at svare