Hej jeg har en garage, som jeg har fjernet det indvendige fra på grund af skimmel fra et utæt garagetag. Nu har jeg udskiftet alt det skimmelramte træ og lagt en ny måtte på taget. Nu undrer jeg, hvad I anbefaler, at jeg skal gøre indvendigt. Jeg havde mest tænkt at bruge det som opbevaringsrum. Der er et betongulv i garagen, hvor al malingen er skallet af og løsnet. Er der nogen mening i at forsøge at male det, eller skal jeg lade det være? Der er ingen afløb, så nogen varme er nok udelukket. Det store spørgsmål er vel, hvad jeg skal have på væggene og i loftet. Jeg havde ikke tænkt at isolere men blot sætte en plade direkte på reglerne. Hvad anbefaler I der?
Taknemmelig for svar
Allstar

Jeg skrev det samme spørgsmål til et byggefirma og fik til svar: Hvis du skal have en plade på væggene, som ikke vil blive påvirket af fugten, der vil være med temperatursvingningerne i løbet af året, er det minerit, der gælder.
Problemet med det er, at den er svinedyr. findes der noget andet alternativ?

Mineritskiver måske?

Selv hvis du har fået styr på lækagen, kan det blive fugtigt i en garage uden opvarmning (specielt om efteråret).

Ok, du nåede det først. Minerit var ikke en mulighed altså... :)

Så længe der er god ventilation bag væggen, fungerer OSB meget godt..
Skal det bare være depot, kan man slippe pladerne 5 cm fra gulv og loft.

Göran

Senest redigeret af en moderator:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.