Her kommer de lovede billeder.

Først et oversigtsbillede
Oversigtsbillede af gulvkonstruktion med murværk langs kanten, en træplanke, høreværn og ansigtsmaske på gulvet.

Så lidt mål
Trævinkel målt med linjal på gulv tæt ved muret sektion, viser begrænset plads til isolering under bjælkerne i renoveringsprojekt.

Som I kan se, går der en muret bjælke? på gulvet i grunden. Først troede jeg, at alle gulvbjælkerne lå på den for at få støtte, men det ser ikke ud til at være tilfældet. Længst væk på oversigtsbilledet ser I vandrør til et element. Jeg var vist lidt optimistisk med mine anslåede mål tidligere. Det er altså 7 cm og ca. 1,5 cm, der gælder. Det bliver meget trangt at få plads til celleplast under bjælkerne. Jeg er bange for, at der bliver for lidt luft til at ventilere fugt væk, som kommer ind.

Er det en støbt plade der? Ser virkelig ikke ud som et krybekælder!

Ja, det er en støbt plade. Behandlet/malet med noget sort. Sandsynligvis for at undgå fugt fra jorden nedenunder.

Krybekælder med 7cm krybehøjde ;) Ved ikke rigtig, hvad jeg ellers skal kalde grundtypen.

Hej

Jeg skal udføre samme operation i et sommerhus, der skal renoveres til helårsbolig.
Jeg overvejer celleplast som trossbottenskiva dels fordi det er billigere end fibercementplader, og fordi man samtidig får ekstra isolering, men nu er jeg blevet advaret af flere bekendte om, at det er meget udsat for mus, er det noget at være bekymret for?

Huset står på søjler

Men hvis du har så lidt plads under gulvet, hvorfor ikke bare lægge flamingo og støbe ovenpå?
Har du haft ventilation under det tidligere gulv?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.