Min hundehvalp har kradset min trappe i træ i stykker. Jeg tænkte på at reparere den, men hvad skal jeg bruge? Almindelig spartelmasse føles svagt og kemisk træ lidt besværligt.

• Trætrappe med skader fra hundevalpens kradsning. Malingen er slidt af på trin og hjørner, viser behov for reparation.
J johanlund77 sagde:
Min hvalp har kradset min trætrappe i stykker. Jeg overvejer at reparere den, men hvad skal jeg bruge? Almindelig spartelmasse føles svagt og kemisk
J johanlund77 sagde:
Min hvalp har kradset min trætrappe i stykker. Jeg overvejer at reparere den, men hvad skal jeg bruge? Almindelig spartelmasse føles svagt og kemisk træ lidt bøvlet.
Efter hunden har lært sig at holde op med at gnave, ville jeg overveje at lave en trappefornyelse med tynde egetræsskiver. Jeg købte et sæt hos ABI træ, men der er flere alternativer. Derefter repareret/indlagt nyt træ på andre dele. Vi havde en slidt trappe og har lavet en del ikke færdig. Med venlig hilsen Magnus

• Trappe renoveret med tynde egetræsplader, med fokus på trin og landingsområde. Et støvsugerhoved er synligt på det øverste plan.
  • Synes
Jenpet og 3 andre
  • Laddar…
Plastic padding er en kanonløsning til at spartle træ. Byg i flere lag og slib med GROVT papir mellem gangene. Når du har fået det op i højde, brug finere og finere papir.

• Synes
Vilot og 3 andre
  • Laddar…
Cheesen
Ja kemisk træ eller også må du udskifte trapperenden og indsætte et stykke træ i vangen. Trappen er jo alligevel malet, så det er vel ikke så nøje.

• Synes
Jorel03 og 1 anden
  • Laddar…
J Jan_G sagde:
Plastic padding er en kanonløsning for at spartle træ op. Byg i flere lag og slib med GROFT papir mellem gangene. Når du har fået det i højde, brug finere og finere papir.
Er det mere let at arbejde med end kemisk træ?

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
F
Trappetrinmåtter?

• Trapper med sorte, rektangulære tæppetrin på hvide trin.
  • Synes
  • Haha
sillstryparn og 1 anden
  • Laddar…
Cheesen
J johanlund77 sagde:
Er det lettere at arbejde med end kemisk træ?
Plastic padding og kemisk træ er meget ens, men plastic padding er hårdere og sværere at få en god overflade på. Det er jo som det samme produkt ellers, har brugt plastic padding når der ikke har været kemisk træ i farvebutikken.

• Synes
Kustvägen og 1 anden
  • Laddar…
F Fideliox sagde:
Trappetrinsmåtter?
Tænkte forsøge at beholde træet. Jeg har stadig farven, men skal lige fikse det lidt.

• Synes
Anders Månsson
  • Laddar…
Cheesen Cheesen sagde:
Plastic padding og kemisk træ er meget lig, men plastic padding er hårdere og sværere at få en god overflade på. Det er jo som det samme produkt i øvrigt, har brugt plastic padding når der ikke har været kemisk træ i farveforretningen.
Ok. Måske bør jeg køre på kemisk træ da. Trinene føles lettere at få pæne end kanten, som hunden også har tygget på. Men den er jo ikke lige så følsom, så måske kan jeg spartle lidt der.

Cheesen
J johanlund77 sagde:
Ok. Måske må jeg bruge kemisk træ så. Trinene føles lettere at få pænt end kanten, som hunden også har tygget på. Men den er jo ikke lige så følsom, så måske kan jeg spartle lidt der.
Kemisk træ, plastic padding og snedkerispartel er alle spartel, bare med lidt forskellig holdbarhed og hårdhed.

• Synes
Appendix og 1 anden
  • Laddar…
J johanlund77 sagde:
Ok. Måske må jeg bruge kemisk træ så. Trappetrinene føles lettere at få pænt end kanten, som hunden også har tygget på. Men den er jo ikke lige så følsom, så jeg kan måske spartle lidt der.
Når det gælder kanten, tror jeg faktisk ikke, at det vil kunne ses specielt meget, hvis du bare bygger op, så tandmærkerne ikke kan ses, da hunden alligevel ser ud til at have gnavet "ret" gradvist udad. Tilret de dybere tandmærker og mal bare. I vil selvfølgelig vide det, men andre vil sandsynligvis ikke se det, medmindre de leder efter fejl.

Vent et par måneder først, du vil reparere alle skader samtidigt og er det en hvalp er den nok ikke færdig endnu :)

• Synes
Jenpet og 8 andre
  • Laddar…
J johanlund77 sagde:
Er det mere let at arbejde med end kemisk træ?
Har desværre aldrig arbejdet med kemisk træ, men Plastic Padding og lignende 2-komp spartel er supernemme at arbejde med.
Man skal bare huske på, at det også skal slibes, så læg på lidt mindre for hver omgang.

• Synes
Newgolds og 1 anden
  • Laddar…
J
Sidestykket kan du også bare skære af i en passende vinkel og male, men det er jo valgfrit

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.