Jeg er ny på forummet. Har købt et hus fra 1910-tallet, som er tilbygget i etaper. Dette er dog et billede fra originaldelen. Jeg har fjernet et plastikgulv i et soveværelse på overetagen og fandt så dette gulv. Jeg har til hensigt at lægge et nyt fyrretræsgulv, men hvis jeg skal lægge det i niveau med det gamle, så behøver jeg at vide, om jeg kan og bør gøre noget ved de beskadigede træstrukturer, I ser på billedet. På væggen har de beklædt det tilsvarende bjælkelag, som I ser.

• Gulv i et gammelt hus fra 1910 med fjernet plastmatte, synlige trækonstruktioner og skader; brædder og affald er spredt på gulvet.
Det ser ud som om, at der har stået en væg der tidligere, som nogen har fjernet og derefter fyldt hullet med spartelmasse, før de lagde plasttæppet. Det er lidt svært at se, hvad der er under al spartelmassen... Er det en planke det også eller er det en regel?

Jeg ville have forsøgt at erstatte den eller de planker, der er beskadiget (ser kun ud til at være 1-2) og derefter slibe og lakere gulvet, da jeg synes, at det er meget pænere og mere charmerende med gammelt fyrretræsgulv end med nyt i et gammelt hus.

Hvis du alligevel er fast besluttet på at lægge nyt fyrretræsgulv over det gamle, så bør styrken ikke blive påvirket af dette lille hul, så burde du bare kunne spartle det gamle hul, så det bliver jævnt igen. Lægger du det nye gulv i den anden retning, behøver du ikke engang at gøre det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.