En idé kan være at rive alt materiale ned til tømmeret, sætte reglar op med 45x45 inklusiv isolering og sætte OSB+gips udenpå dette.Uttis sagde:
Du får med denne løsning:
Glidende installationsrum til el/VVS
Lettere komfortisolering
Mulighed for at rette op på eventuelle skæve vægge
Godt underlag til kommende overfladelag
Ja den tanke har været der, men det bliver lidt mærkeligt ved vinduer og døre, men det handler nok egentlig kun om 25 mm ekstra.
Jeg har nok mere eller mindre besluttet at kaste tretexen ud og sætte gips op, hvorfor vil man have osb bagved for at have noget at skrue i eller?
Jeg har nok mere eller mindre besluttet at kaste tretexen ud og sætte gips op, hvorfor vil man have osb bagved for at have noget at skrue i eller?
Vinduer og døre saler du nemt ud med længdeskåret råplan eller MDF. Ser sjældent mærkeligt ud, når det er færdigt.
Generelt plejer man at anbefale dobbeltskiver nu om dage, og da omkostningen for OSB er tilsvarende gips, samt at man desuden får fordelen af at kunne skrue i noget, føles valget givet efter min mening at sætte OSB bag ved gipsen. I den bedste af verdener ville man vel sætte rigtig krydsfiner overalt, men der kommer en mærkbart øget omkostning ind. Lader krydsfiner+gips være til vådrum og køkken, og sætter OSB+gips i resten, funktionel kompromis.
Generelt plejer man at anbefale dobbeltskiver nu om dage, og da omkostningen for OSB er tilsvarende gips, samt at man desuden får fordelen af at kunne skrue i noget, føles valget givet efter min mening at sætte OSB bag ved gipsen. I den bedste af verdener ville man vel sætte rigtig krydsfiner overalt, men der kommer en mærkbart øget omkostning ind. Lader krydsfiner+gips være til vådrum og køkken, og sætter OSB+gips i resten, funktionel kompromis.
Klik her for at svare


