40,875 læst ·
90 svar
41k læst
90 svar
Huset er fyldt med asbest, hvordan gå til værks?
- Status
- Not open for further replies.
Er det støvfælder man kalder skitten i jeres asbestdominerede verden. Har søgt hele dagen efter luftrensere som tager asbest, bedste jeg fandt var disse Pullman maskiner som der tilsyneladende var to udlejere af... en i Luleå og en i Stockholm. må lede nu gennem ordet støvfælder
Hvis det er din kammerat som har skræmt dig så vanvittigt, så er denne person IKKE din ven.raddforasbest sagde:
Det er en sadist der puster til ilden og nyder at se dit lidelse.
Flyt hjem til Mor og Far i stedet.
I din förra tråd Är detta ett asbesttak?-så fick du följande råd;
Raddforasbest, du har fått så bra svar från oss, trors din bitvis hårda attityd. Nu har vi kommit till den punkten då vi inte kommer längre. Tror att du behöver ta dit en expert på plasts som testar och kollar. Vi kan inte hjälpa till mer än vad vi gjord, mängden svar är att det inte är asbest du har. Nöjer du dig inte med dessa svar, gå vidare till en som kan besiktiga det.
Mvh
Stefan, Moderator
Jag tror det gäller även för denna tråd.
Med dina egna ord;
Jag är sjukt nojig av mig då jag har hypokondri.
Ni behöver inte tala om för mig att jag är nojig, det vet jag
bortrest.. jag sprang ut från huset så fort jag såg vad som pågick, stängde mitt öppna fönster och sprang ut genom häcken..
Ni vet inte hur det är att leva med hypokondri. Jag går och tänker på detta hela tiden.
Ångesten blev för stor. jag var tvungen att lämna asbesthärden för några timmar för så kallad damagecontrol.
I denna tråd Huset är fullt av asbest, hur gå tillväga?-
Har du fortsatt i samma stil;
Ångesten här!
Igår fick jag en redig jävla panikångest, då jag märkte att det revs i köket, huset är från 68, radhusmodell. Alltså flera hus som är exakt likadana.
Har aldrig haft en sådan direkt panikångestattack som jag fick när jag gick ut i köket och såg detta.
Jag slängde mig genast ut och sov inatt hos en kompis. NU är det så här att jag får tillgång till en lägenhet den 1 september, som ni ser så är det ganska långt till dess.
Planen nu är att flytta ut till en stuga 9kvm som ligger cirka 10meter ifrån asbestbostaden.
Tack för era svar (en benzad asbestneurotiker.)
Igår var jag på psykakuten och fick roliga piller. Det är där min ångest ligger.
Har förövrigt på mig kläder från huset, men jag tänker som så att det kan väl inte vara en partikel och så dör man? Är inget troll utan är en väldigt ångestfylld rädd person, så ju allt jag skriver är sant och så jag tänker.
Men seriöst...... kan ni inte tänka teoretiskt för fem öre
Du är en psykopat... här sitter jag hos en kompis och måste eventuellt i en stuga i över en månad.
Alltså det finns den stugan, men det piissade regn igår när jag skulle inreda den, jag klarade inte alltihop och tog mig till psykakuten
Dina inlägg tyder tyvärr på att du hamnat i fel forum. Vi kan nog inte hjälpa dig.
Jag tror att du hittar bättre hjälp här:
http://www.netdoktor.se/psykiatri/artiklar/panikangest
http://www.netdoktor.se/psykiatri/artiklar/hypokondri
eller diskutera här:
http://www.doktorsguiden.se/forum/sjukdomar?page=1
Raddforasbest, du har fått så bra svar från oss, trors din bitvis hårda attityd. Nu har vi kommit till den punkten då vi inte kommer längre. Tror att du behöver ta dit en expert på plasts som testar och kollar. Vi kan inte hjälpa till mer än vad vi gjord, mängden svar är att det inte är asbest du har. Nöjer du dig inte med dessa svar, gå vidare till en som kan besiktiga det.
Mvh
Stefan, Moderator
Jag tror det gäller även för denna tråd.
Med dina egna ord;
Jag är sjukt nojig av mig då jag har hypokondri.
Ni behöver inte tala om för mig att jag är nojig, det vet jag
bortrest.. jag sprang ut från huset så fort jag såg vad som pågick, stängde mitt öppna fönster och sprang ut genom häcken..
Ni vet inte hur det är att leva med hypokondri. Jag går och tänker på detta hela tiden.
Ångesten blev för stor. jag var tvungen att lämna asbesthärden för några timmar för så kallad damagecontrol.
I denna tråd Huset är fullt av asbest, hur gå tillväga?-
Har du fortsatt i samma stil;
Ångesten här!
Igår fick jag en redig jävla panikångest, då jag märkte att det revs i köket, huset är från 68, radhusmodell. Alltså flera hus som är exakt likadana.
Har aldrig haft en sådan direkt panikångestattack som jag fick när jag gick ut i köket och såg detta.
Jag slängde mig genast ut och sov inatt hos en kompis. NU är det så här att jag får tillgång till en lägenhet den 1 september, som ni ser så är det ganska långt till dess.
Planen nu är att flytta ut till en stuga 9kvm som ligger cirka 10meter ifrån asbestbostaden.
Tack för era svar (en benzad asbestneurotiker.)
Igår var jag på psykakuten och fick roliga piller. Det är där min ångest ligger.
Har förövrigt på mig kläder från huset, men jag tänker som så att det kan väl inte vara en partikel och så dör man? Är inget troll utan är en väldigt ångestfylld rädd person, så ju allt jag skriver är sant och så jag tänker.
Men seriöst...... kan ni inte tänka teoretiskt för fem öre
Du är en psykopat... här sitter jag hos en kompis och måste eventuellt i en stuga i över en månad.
Alltså det finns den stugan, men det piissade regn igår när jag skulle inreda den, jag klarade inte alltihop och tog mig till psykakuten
Dina inlägg tyder tyvärr på att du hamnat i fel forum. Vi kan nog inte hjälpa dig.
Jag tror att du hittar bättre hjälp här:
http://www.netdoktor.se/psykiatri/artiklar/panikangest
http://www.netdoktor.se/psykiatri/artiklar/hypokondri
eller diskutera här:
http://www.doktorsguiden.se/forum/sjukdomar?page=1
Det ironiske er, at din frygt for asbest forkorter dit liv betydeligt mere, end hvad virkelig asbest ville have gjort...raddforasbest sagde:
TS, det vigtigste råd til dig er, som sagt, at behandle din sygelige frygt for asbest. Det er en sygdom, du har problemer med - ikke asbest.
En del af behandlingsprocessen er at forstå og acceptere, at asbest ikke er en fare for dig. Et tip der kan være at ringe til Arbejdstilsynet og bede om deres vurdering af, hvor farligt asbest er for dig. De er trods alt den myndighed i Sverige, der bør have bedst styr på farerne med asbest og bør kunne give et kvalificeret svar.
En del af behandlingsprocessen er at forstå og acceptere, at asbest ikke er en fare for dig. Et tip der kan være at ringe til Arbejdstilsynet og bede om deres vurdering af, hvor farligt asbest er for dig. De er trods alt den myndighed i Sverige, der bør have bedst styr på farerne med asbest og bør kunne give et kvalificeret svar.
Har bestilt http://www.verktygsproffsen.se/produkt/Luftrenare-Aircube-500-Dustcontroll
Det skal være et fucking asbestfilter....
Hvis jeg sætter den ind i huset så forsvinder asbesten fucking right??
Det skal være et fucking asbestfilter....
Hvis jeg sætter den ind i huset så forsvinder asbesten fucking right??
Den har hepa13-filter. Så den fungerer perfekt til det, ja.raddforasbest sagde:
Og billigere end at købe en lejlighed, så det bliver nok en god løsning.
edit:
En sådan skulle man jo købe selv, og køre i garagen, så det går an at sprøjtelakere der.
Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.
Kommer til at slikke den på bagsiden, den er så fin så fin. (benzad). Sætter jeg den ind i huset, så slipper også mine forældre for asbest, og så har jeg den kørende i mit værelse i den tid, jeg har behov for at bo der.
Kan for øvrigt stærkt anbefale Verktygproffsen. Hurtig levering og god support!
Kommer til at slikke den på bagsiden, den er så fin så fin. (benzad). Sætter jeg den ind i huset, så slipper også mine forældre for asbest, og så har jeg den kørende i mit værelse i den tid, jeg har behov for at bo der.
Kan for øvrigt stærkt anbefale Verktygproffsen. Hurtig levering og god support!
Senest redigeret:
Hvad synes du han skal leje for tingest i morgen når han begynder at bekymre sig igen da? For det kommer han til at gøre! Nej, fix det rigtige problem i stedet (det som sidder i hovedet) ellers ender det i en iltsat plastboble, og det synes ikke JEG er rimeligt!Mikael_L sagde:
Har altid bekymring, min bekymring over asbest er dog enorm og har aldrig haft sådan bekymring, så jeg tror faktisk dette er en langsigtet lindring. At det er en kortsigtet lindring føler jeg allerede. Det er som om selve maskinen har suget min angst i sig som en inverteret dementor (Harry Potter)
Senest redigeret:
Ja og ???JBA69 sagde:
Du har allerede givet dit råd, meget mere kan du ikke gøre.
Ingen beder om mere end det heller. Ja ikke engang det, det er helt frivilligt for både mig og dig at give synspunkter og råd, og for TS at modtage eller ikke.
Altså.
Der er vel nogle ting dette kan være:
TS er en trold, så er vi gået lige i fælden.
I hvert fald os, der skriver. Men det er jo som sagt frivilligt og det kan jo være klogt at afstå her, hvis man hader at blive snydt af internettrolde.
TS har en virkelig psykisk fobi. Så er det helt korrekte råd at sige at søge hjælp for dette. Det har du og nogle andre allerede taget op, så det råd er vel fremkommet tilstrækkeligt tydeligt.
Er det en rigtig fobi så går den selvfølgelig ikke at angribe med rationelle argumenter eller fornuft.
En fuldt udviklet edderkopfobiker påvirkes ikke det mindste af udsagn om at man har gennemsøgt boligen grundigt efter edderkopper, at der ikke findes nogen farlige edderkopper i Sverige, at edderkopperne faktisk er mere bange selv osv osv.
Og at være sarkastisk hjælper jo heller ikke. Og der er jeg en smule angrende over at jeg selv har været lidt sarkastisk, men jeg har ikke helt besluttet mig for om det er en trold eller en med fobi jeg læser indlæggene af.
Men uanset, det problem et menneske oplever som sit største problem er menneskets største problem. Det spiller ligesom ingen rolle om det er lille eller irrationelt. Det spiller ligesom ingen rolle at mennesker i Syrien dør og tortureres.
Så hvis nogen kan finde en irrationel løsning på sit problem så må det jo være helt OK.
Så bør TS virkelig søge hjælp for sine problemer hvis dette alt sammen er virkeligt. Det er jeg enig i. Men det står jo ikke i strid med at lindre sine symptomer med andre midler imens.
Senest redigeret:
Jeg har tilbagevendende opfølgningsmøder med min psykiater. Nu vil jeg tage dette op ordentligt næste gang. At jeg har været på psykiatrisk skadestue bør vel få ham til at indse, hvordan det påvirker mig. Indtil da vil jeg rense al luft fra asbest, noget der giver mig ro til at bo der.