40,876 læst ·
90 svar
41k læst
90 svar
Huset er fyldt med asbest, hvordan gå til værks?
- Status
- Not open for further replies.
Lav en analyse først...kom tilbage når du har svaret så vil du sandsynligvis få bedre svar....gætte, tro og antage kan vi gøre til dødedage uden nogen forskel....
Ja, hvis du har tænkt dig at spise det, er det ret sandsynligt, at det ikke er spor farligt:raddforasbest sagde:
http://www.svensktvatten.se/Vattentjanster/Dricksvatten/Takt-till-kran/Kemiska-amnen/Asbest/Asbest, der inhaleres, har længe været dokumenteret som sundhedsfarligt (forandringer i lungerne). Om det er forbundet med sundhedsfare at spise eller drikke (forandringer i mavetarmkanalen) noget, der indeholder spor af asbest, er blevet undersøgt i en række studier, men hidtil er der ingen beviser, der tyder på, at asbest i drikkevand påvirker menneskers sundhed.
Verdenssundhedsorganisationen, WHO, mener ikke, at der er beviser for, at asbest i drikkevand, hverken i dyreforsøg eller i epidemiologiske studier, påvirker menneskers sundhed (WHO, 2003). Derfor har WHO ikke nogen sundhedsrelateret grænseværdi for asbest i sit dokument Guidelines for Drinking-water Quality (GDWQ 2004).
Medlem
· västragötaland
· 1 558 indlæg
Hvis alt, du siger her, er sandt, så er det bedre, at du søger professionel hjælp! Ingen her i forumet vil kunne hjælpe dig, og du vil sandsynligvis få mange jokes/ironiske svar.raddforasbest sagde:
HVEM har skræmt dig sådan for asbest???
I mange år fandtes der asbest i alle mulige ting. Bremsebelægninger, som allerede nævnt. Byggematerialer og brandtæpper. Jeg arbejdede på en virksomhed i 1970'erne, hvor vi havde asbestbånd, for at isolere rundt om slangerne på varmepistolerne i maskinerne, der limede emballage til fødevareindustrien. Hver fredag rengjorde vi maskinerne med lufttrykspistoler for at slippe af med papirstøv, og selvfølgelig svævede der en masse asbestpartikler i luften. De blev fjernet, da det blev forbudt at bruge i 1977, men INGEN som arbejdede der er blevet skadet af asbest!
Med det sagt, er det ikke noget, jeg anbefaler dig at udsætte dig for, men du forstår måske, at jeg og mange andre synes, at du overdriver dine risici for at være blevet skadet af asbest, blot fordi dine forældre har fjernet fliser og naboen skiftet tagsten.
I mange år fandtes der asbest i alle mulige ting. Bremsebelægninger, som allerede nævnt. Byggematerialer og brandtæpper. Jeg arbejdede på en virksomhed i 1970'erne, hvor vi havde asbestbånd, for at isolere rundt om slangerne på varmepistolerne i maskinerne, der limede emballage til fødevareindustrien. Hver fredag rengjorde vi maskinerne med lufttrykspistoler for at slippe af med papirstøv, og selvfølgelig svævede der en masse asbestpartikler i luften. De blev fjernet, da det blev forbudt at bruge i 1977, men INGEN som arbejdede der er blevet skadet af asbest!
Med det sagt, er det ikke noget, jeg anbefaler dig at udsætte dig for, men du forstår måske, at jeg og mange andre synes, at du overdriver dine risici for at være blevet skadet af asbest, blot fordi dine forældre har fjernet fliser og naboen skiftet tagsten.