40,876 læst ·
90 svar
41k læst
90 svar
Huset er fyldt med asbest, hvordan gå til værks?
- Status
- Not open for further replies.
Eftersom det ikke findes nogen måde at garantere, at man får væk hver eneste lille asbestfiber fra et hus, så er det jo det eneste rigtige at finde en anden bolig. Hvis man nu har asbetsnojja, virker det jo som det eneste rimelige.
Nogen luftrenser, der løser alle problemer, findes ikke. Skal man sanere for asbest, skal man vådtørre og lufte ud samt støvsuge med passende filter i støvsugeren. Flere gange. Besværligt.
Bedre at pakke tasken. Faktisk.
Nogen luftrenser, der løser alle problemer, findes ikke. Skal man sanere for asbest, skal man vådtørre og lufte ud samt støvsuge med passende filter i støvsugeren. Flere gange. Besværligt.
Bedre at pakke tasken. Faktisk.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Det er vel lidt drastisk, fyrens (eller pigens) forældre bor jo der også. De måske trives i huset de er ved at renovere.Lutte sagde:
Jeg elsker mine forældre mere, end jeg elsker asbestsanering. De bor stadig i den asbestbesatte bolig, men det er deres valg, og jeg kan ikke forhindre dem i det. Nu tænker jeg mest på mit eget helbred. De har den fordel, at de måske ikke engang lever om 20-30 år, når virkningerne af asbesten kommer, selvom jeg ikke mener det sådan.
Men hvad med mig nu. Hvor skal lille mig tage hen i en sådan asbestfyldt verden. En campingvogn har jeg ikke tænkt på.
Men hvad med mig nu. Hvor skal lille mig tage hen i en sådan asbestfyldt verden. En campingvogn har jeg ikke tænkt på.
Ved asbestsanering bruger man almindelige støvfælder. Findes hos de fleste udlejningsfirmaer, men sørg for at specificere, at de skal anvendes til asbest, da de ikke må bruges til andet efterfølgende. Men de er ikke særligt stille, så det er ikke noget, jeg ville have i det rum, jeg sover i.
Mit tip til dig er dog først og fremmest at sende et stykke fix/fog til asbestanalyse. Det kan gøres på samme dag for 1500:- eller deromkring, eller omkring 500:- hvis du kan vente et par dage.
Mit tip til dig er dog først og fremmest at sende et stykke fix/fog til asbestanalyse. Det kan gøres på samme dag for 1500:- eller deromkring, eller omkring 500:- hvis du kan vente et par dage.
Fandt en campingvogn til 500 kr, den kan man måske bo i? Sagen med den hytte er, at alle vinduer og døre er slået ud. en campingvogn kan man jo ligesom lukke sig inde i samme gælder for telt, dog ved jeg ikke computer i telt.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg