Status
Not open for further replies.
R
Gode tips om telt, den hytte er utæt og skidt. En computer og madras går ind ie tttelt

R
Asbestluftrenser

Eftersom det ikke findes nogen måde at garantere, at man får væk hver eneste lille asbestfiber fra et hus, så er det jo det eneste rigtige at finde en anden bolig. Hvis man nu har asbetsnojja, virker det jo som det eneste rimelige.

Nogen luftrenser, der løser alle problemer, findes ikke. Skal man sanere for asbest, skal man vådtørre og lufte ud samt støvsuge med passende filter i støvsugeren. Flere gange. Besværligt.

Bedre at pakke tasken. Faktisk.

• Synes
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
R
Spørgsmålet er, hvor jeg finder bolig indtil den 1. sept, hvor jeg ikke allerede har ledt.

Mikael_L
raddforasbest sagde:
Spørgsmålet er, hvor jeg kan finde bolig indtil den 1. sept, hvor jeg ikke allerede har ledt
Kommunale boliganvisning, et valgfrit ejendomsmæglerfirma, osv.

Du, det er ikke vores problem, det er dit.

En campingvogn måske er lettere at få fat på....

Lutte sagde:
...bed om kontrolleret nedbrænding af brandvæsenet alt som bliver tilbage køres til deponi eller køres til ingytning som man gør med farlige saker sen skraber ni af 20cm af hele gården sen fylder du 40cm og bygger nyt
Det er vel lidt drastisk, fyrens (eller pigens) forældre bor jo der også. De måske trives i huset de er ved at renovere.

MathiasS sagde:
En campingvogn måske er lettere at få fat på....
Kun hvis den har nyere bremseklodser!

R
Jeg elsker mine forældre mere, end jeg elsker asbestsanering. De bor stadig i den asbestbesatte bolig, men det er deres valg, og jeg kan ikke forhindre dem i det. Nu tænker jeg mest på mit eget helbred. De har den fordel, at de måske ikke engang lever om 20-30 år, når virkningerne af asbesten kommer, selvom jeg ikke mener det sådan.

Men hvad med mig nu. Hvor skal lille mig tage hen i en sådan asbestfyldt verden. En campingvogn har jeg ikke tænkt på.

Fra hvor skriver du indlægget, ude i haven?

R
Bor hos en vel så kyndig ven, som kender til asbestens alle lumske egenskaber. Trist nok vil jeg ikke belaste ham, og han vil nok ikke have mig her i over 1 måned...

Ved asbestsanering bruger man almindelige støvfælder. Findes hos de fleste udlejningsfirmaer, men sørg for at specificere, at de skal anvendes til asbest, da de ikke må bruges til andet efterfølgende. Men de er ikke særligt stille, så det er ikke noget, jeg ville have i det rum, jeg sover i.

Mit tip til dig er dog først og fremmest at sende et stykke fix/fog til asbestanalyse. Det kan gøres på samme dag for 1500:- eller deromkring, eller omkring 500:- hvis du kan vente et par dage.

R
Fandt en campingvogn til 500 kr, den kan man måske bo i? Sagen med den hytte er, at alle vinduer og døre er slået ud. en campingvogn kan man jo ligesom lukke sig inde i samme gælder for telt, dog ved jeg ikke computer i telt.

R
De har revet det allerede, alt der er tilbage er asbesten og den udenlandske mand

raddforasbest sagde:
Hittade en husvagn för 500kr, den kanske man kan bo i?...
Nja, en husvagn for 500 kr ville jeg ikke sove i.

Har du hørt om fugt og skimmel?
Hvorfor tror du, den er så billig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.