Status
Not open for further replies.
Kan ingen moderator låse denne tråd? De spørgsmål, der er blevet stillet, har fået svar, nu kommer vi ikke længere.

• Synes
ivarssonivar og 2 andre
  • Laddar…
Godt at du har taget fat i det som er det virkelige problem. Det viser, at du er bevidst om sygdommen, og så kan den behandles. Hvis luftrenseren lindrer lidelsen, som sygdommen forårsager, så er det godt.

Jeg ville heller ikke have sagt nej til en luftrenser. Mange bygge- og renovationsopgaver herhjemme støver rigtig meget.

R
Har diagnose allerede. OCD, hypokondri har jeg sat selv. Tilbagevendende depressioner.

Jeg føler mig helt fucked up i dag. Asbestrenseren gjorde en ende på bekymringen, men er helt klart nede, om det er medicinerne eller mit sind er en anden sag.

Under alle omstændigheder ville jeg aldrig kunne flytte hjem uden den renseren og bo hos min ven tærer på mig allerede efter 3 dage.. Er en person som behøver egen tid og faste vaner og sådan.

Synes dog stadigvæk, at nogle her tager meget let på asbest. Tænk en asbestfiber.

Mærkelig tråd, men godt at du har fået styr på dit "problem"

Hvor står det, at det er et asbestfilter? Er det ikke bedre at tage prøver og se, om det indeholder asbest? Hvis det kommer tilbage med svar om, at det ikke indeholder stoffet, så kan du slippe det og leve videre.

R
Lidt sent.. nye fliser er oppe.. btw hvorfor overhovedet sætte den bekymring i mig. Det er et hepa 13 disse tager asbest, har du prøvet google?

Hvorfor bekymre sig for noget, hvis man ikke engang tjekker, om det findes?
Der er jo masser af ting, man i så fald kan bekymre sig for i et hjem......
Hmm...Google....betyder det, at alt, der står på internettet, er sandt? ;)

Ja jeg har prøvet google, noget specielt du tænkte på angående søgeværktøjet?

R
Har skrevet til producenten, og de hævder, at det renser for asbest.
Så renser det for kvartsstøv, det ser ud til at være dette folk er mest interesserede i at fjerne. Kvartsstøv er 5um og asbest er cirka 2, så logikken siger mig, at det går.

raddforasbest sagde:
Har skrevet til producenten, og de hævder, at det renser for asbest.
Derefter renser det for kvartsstøv, det ser ud til at være det, folk er mest interesserede i at fjerne. Kvartsstøv er 5um, og asbest er cirka 2, så logikken siger mig, at det går
Ca 2 hvad? 2 m?, 2 mm?, 2 µm (mikrometer)?

Hvis filtret tager partikler, der er 5 µm, er det ikke sikkert, at filtret tager partikler, der er ca. 2 µm! Fordi 2 µm er mindre end 5 µm! Når det drejer sig om så små partikler, er 3 µm en kæmpe forskel. Det er omtrent som at sige, at en etårig ikke kan sluge en kugle med en diameter på 2 cm, når barnet ikke kan sluge en kugle med en diameter på 5 cm, en kugle på 2 cm i diameter kan være dødelig, men en kugle med 5 cm i diameter ikke er det (fordi barnet ikke kan få en så stor kugle ned i halsen og den bliver i munden).

Demmpa sagde:
Ca 2 hvad? 2 m?, 2 mm?, 2 µm (mikrometer)?

Hvis filtret tager partikler, der er 5 µm, så er det ikke sikkert, at filtret tager partikler, der er ca. 2 µm! Fordi 2 µm er mindre end 5 µm! Når det handler om så små partikler, så er 3 µm en kæmpe forskel. Det er omtrent som at sige, at en etårig ikke kan sluge en kugle med en diameter på 2 cm, når barnet ikke kan sluge en kugle med en diameter på 5 cm; en kugle på 2 cm i diameter kan være dødelig, men en kugle med 5 cm i diameter er det ikke (fordi barnet ikke kan få en så stor kugle ned i halsen, men den bliver siddende i munden).
Hepa-filter plejer at klare partikler ned til 0,3 µm, så nu må trådskaberen finde noget andet at bekymre sig om.

Mikael_L
Nu angiver arbejdsstyrelsen netop filter i klasse hepa H13 som krav for asbestsanering, så da må hepa 13 jo have vist sig at være tilstrækkelig ifølge målinger eller tests eller noget.

R
Tager dog halvt tilbage det jeg sagde om at leverandøren klarer sig fejlfrit.. De har sendt helt forkert vare til mig og ser ud til ikke at have det egentlige produkt på lager før på torsdag.. Hvordan tænker man så egentlig?

raddforasbest sagde:
Tager dog halvvejs tilbage det jeg sagde om at leverandøren gør det fejlfrit.. De har sendt helt forkert vare til mig og ser ikke ud til at have det egentlige produkt før torsdag.. Hvordan tænker man så egentlig?
Hvad har du fået i stedet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.