Hej! Nogen der har tips til, hvordan man skal bore et 22mm hul gennem væggen uden at boret suger isoleringen op og bliver som en kugle på boret? Væggen er panel-luftspalte-vindfolie-195+45+45mm. isolering+osb+gips. Lille fjollet problem, men da jeg borede ventilhul med en hulsav, kunne jeg stikke armen ind og få skidtet ud! Men hte med 22mm. Hul! Hvordan gør man? Næppe første gang nogen sætter en udendørslampe op! ved ikke om det er det rigtige forum, men prøver her!

Anvendte centrumborr, når vi tog hul til markissnøret, gik fint. Ville dog satse på 18 eller 20mm og trække flexrør mellem koblingsdåse og armatur.

kanonvallen kanonvallen sagde:
Anvendte centrumbor, da vi lavede hul til markisestangen, gik fint. Ville dog satse på 18 eller 20mm og trække flexrør mellem koblingsdåse og armatur
Ja, jeg skal trække et rør gennem væggen. Problemet, som jeg har, er at når jeg borer, "suger" boret en masse isolering op, så det bliver som en "bold" på boret! Da jeg borede til ventilerne, lykkedes det mig at få "bolden" ud gennem det store hul til ventilen.

Bedste svar

G Grumsgrums sagde:
Hej! Nogen der har tips til, hvordan man skal bore et 22mm. hul gennem væggen uden at boret suger isoleringen op og bliver som en bold på boret?
Helt utestet, men hvis du finder et rør med en indre diameter omkring 22 mm, så kan du måske bore et lidt større hul fra en "passende" side, lirke/presse røret gennem isoleringen til den anden side og derefter bore det sidste stykke "inden i" røret med 22 mm.

• Synes
Grumsgrums
  • Laddar…
G Grumsgrums sagde:
Ja, jeg skal trække et rør gennem væggen. Problemet som jeg har er, at når jeg borer "suger" boret op en masse isolering, så det bliver som en "bold" på boret! Da jeg borede for ventilerne, lykkedes det mig at få "bolden" ud gennem det store hul til ventilen.
Er det et stort problem, at der kommer lidt isolering ud? Kan jo næppe være så meget. Jeg havde bare kørt på med et centrumbor :)

• Synes
Ulltand og 1 anden
  • Laddar…
Jeg har boret flere huller gennem isoleret facade uden at isoleringen har rullet sig op til en kugle. Jeg tror ikke, det problem findes.

• Synes
surris og 3 andre
  • Laddar…
useless useless sagde:
Jeg har boret flere huller gennem isoleret facade uden at isoleringen har viklet sig op på et bor. Jeg tror ikke, det problem findes.
Nej, det var sådan jeg tænkte...

useless useless sagde:
Jeg har boret flere huller gennem isoleret facade uden at isoleringen har krøllet sig op til en kugle. Jeg tror ikke, det problem findes.
Ok! Findes problemet ikke, behøver du ikke svare. Min forbandede isolering blev som en kugle rundt om boret alligevel!!

Okay. Så har jeg lært noget nyt.

Tak for alle "tipps"! Afslutter og gør som Alfredo tippsede mig om!

J
G Grumsgrums sagde:
Ok!Findes problemet ikke, så behøver du ikke svare.Min jävla isolering blev som en bold rundt om boret alligevel!!
forskel på hulsav og bor måske? Har heller ikke haft "boldproblemet" ved boring i isolering...

G Grumsgrums sagde:
Tak for alle "tipps"! Afslutter og gør som Alfredo tippsede mig om!
Sorry, måske et sent svar men...
Hvorfor så stort hul?
Skal hullet ikke bare være for at du skal kunne stikke en elkabel ud med måske 8 mm diameter til lampen?

• Synes
BengtH
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Sorry, måske sent svar men...
Hvorfor så stort hul?
Skal ikke hullet bare være for at du skal kunne stikke ud en elkabel med måske 8 mm diameter til lampen?
Bliver jo samme problem uanset dia! Fandt et svar på et andet forum-el. Som virkede! Bor bare gennem pladerne så tryk gennem isoleringen uden at bore! Så bor gennem panelet! Virkede!! Vil have et vp rør gennem væggen!

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.