3,494 læst ·
12 svar
3k læst
12 svar
Hul til udendørslampe gennem facade og isolering??
Hej! Nogen der har tips til, hvordan man skal bore et 22mm hul gennem væggen uden at boret suger isoleringen op og bliver som en kugle på boret? Væggen er panel-luftspalte-vindfolie-195+45+45mm. isolering+osb+gips. Lille fjollet problem, men da jeg borede ventilhul med en hulsav, kunne jeg stikke armen ind og få skidtet ud! Men hte med 22mm. Hul! Hvordan gør man? Næppe første gang nogen sætter en udendørslampe op! ved ikke om det er det rigtige forum, men prøver her!
Renoveringsnovice
· Uppsala Län
· 57 indlæg
Anvendte centrumborr, når vi tog hul til markissnøret, gik fint. Ville dog satse på 18 eller 20mm og trække flexrør mellem koblingsdåse og armatur.
Ja, jeg skal trække et rør gennem væggen. Problemet, som jeg har, er at når jeg borer, "suger" boret en masse isolering op, så det bliver som en "bold" på boret! Da jeg borede til ventilerne, lykkedes det mig at få "bolden" ud gennem det store hul til ventilen.kanonvallen sagde:
Bedste svar
Helt utestet, men hvis du finder et rør med en indre diameter omkring 22 mm, så kan du måske bore et lidt større hul fra en "passende" side, lirke/presse røret gennem isoleringen til den anden side og derefter bore det sidste stykke "inden i" røret med 22 mm.G Grumsgrums sagde:
Er det et stort problem, at der kommer lidt isolering ud? Kan jo næppe være så meget. Jeg havde bare kørt på med et centrumborG Grumsgrums sagde:
Tak for alle "tipps"! Afslutter og gør som Alfredo tippsede mig om!
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Bliver jo samme problem uanset dia! Fandt et svar på et andet forum-el. Som virkede! Bor bare gennem pladerne så tryk gennem isoleringen uden at bore! Så bor gennem panelet! Virkede!! Vil have et vp rør gennem væggen!KnockOnWood sagde:
Senest redigeret:
Klik her for at svare