Tja, så ved man hvor man ikke skal handle hjul i fremtiden....

• Synes
Fotografen og 2 andre
  • Laddar…
P para sagde:
Samme skete for mig i efteråret. ABS-wheels sendte med svage møtrikker. Har også en Model3.
Jeg tog til en dækforretning, og de havde en tynd smal top med indvendige skær, som kunne bankes på med lidt vold så den greb.
[billede]
Tak! Jeg vil undersøge hos en dækfirma da!
Har du skiftet til andre møtrikker? Så denne risiko allerede fra starten + risiko for korrosion. Har tænkt på at skifte til varmforzinkede i kulstofstål i stedet men har ikke fundet passende endnu.

B
Maskintok sagde:
Det har da heddet gängtapp hver gang jeg har bestilt.
Hvad er det, som du plejer at bestille da?

A)
En metalgængesnit til skæring af indvendige gevind på materialer.

B)
En skrue fra mærket Febi Bilstein, bruges typisk til bilreparationer og mekaniske projekter.

En gängtapp og en pinnbult/pinnskruv er virkelig ikke synonymt med hinanden.

• Synes
Tomtom79 og 2 andre
  • Laddar…
Shibby Shibby sagde:
Tak! Skal høre med dækfirmaet da!
Har du skiftet til andre møtrikker? Så denne risiko allerede fra starten + risiko for korrosion. Har tænkt på at skifte til varmforzinkede i kulstål i stedet, men har ikke fundet passende endnu.
ABS sendte nye kraftigere møtrikker, så jeg skiftede alle med det samme. Var bange for, at flere ville knække, når jeg løsner dem, men det gik godt.
Bor du nær Göteborg/Mölndal, så kan jeg anbefale et værksted.

• Synes
1
  • Laddar…
P
B BSOD sagde:
Hvad bestiller du normalt så?

A)
[billede]

B)
[billede]

En gängtapp og en fastbolt/pindbolt er virkelig ikke synonyme med hinanden.
Nej jeg bestiller ikke værktøjet gängtapp.
hvilket jeg allerede har skrevet.

hjulbolt hedder det nederste på værkstedssprog.
kiggede lige på mine lagersider hos leverandører.
hjulnavs gängtapp.
Det du viser som fastbolt.
En fastbolt har gevind i hver ende men går i forskellige retninger.
Den skal ikke have splines.

At industrien har et andet navn bekymrer jeg mig ikke om, det er ikke det navn der gælder i vores lister.

at ting hedder forskelligt afhængigt af brancher men alligevel er den samme ting er ikke usædvanligt men kom ikke med en pindskrue til en skovmaskine... Det bliver ikke korrekt.
Det hedder bolt.
fastbolt.
hjulbolt.
knastakselbolt.
krumtapaksellejerbolt.
Er trods dette en almindelig skrue..

gängtapp er både et værktøj men det er også en type bolt.

endnu en gang undskyld for at jeg bruger værkstedssprog.. Men det er det, der er vane for mig..

Senest redigeret af en moderator:
P
Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Tja, då ved man hvor man ikke skal handle hjul i fremtiden....
fælgen er vel en ting.
Men man bemærker vel hvilken kvalitet som møtrikkerne holder da er det bedre at købe andre sådan bare... selve firmaet behøver ikke være skidt for det..

Jeg køber mange møtrikker på biltema og de duer udmærket.

• Synes
Shibby
  • Laddar…
P para sagde:
ABS sendte nye kraftigere muttere, så jeg skiftede alle med det samme. Var bange for, at flere ville knække, når jeg løsner dem, men det gik godt.
Bor du tæt på Göteborg/Mölndal, så kan jeg anbefale et værksted.
Japp bor i Kungsbacka så fire away!

Hvis du skruer lidt selv, så ville jeg have købt noget lignende
Sæt af skærende hylser fra Beta Tools, 11 stk. 3/8" og 1/2" størrelse, til beskadigede møtrikhoveder. Inkl. prisskilt og produktbeskrivelse.
Tog den første og bedste, så der findes nok billigere, men du behøver nok en med ret tyndt gods

Skruer du ikke noget, så aflever på værksted.

• Synes
Shibby og 1 anden
  • Laddar…
Maskintok sagde:
Nej jeg bestiller ikke værktøjet gängtapp.
hvilket jeg allerede har skrevet.

hjulbolt hedder det nedre på værkstedssprog.
kiggede ingen nu på mine lagersider hos leverandører.
hjulnavs gängtapp.
Det du viser som pindbolt.
En pindbolt har gevind i hver ende men går i forskellige retninger.
Den skal ikke have splines.

At industrien har et andet navn, bekymrer jeg mig ikke om, det er ikke det navn, der gælder i vores lister.

at ting hedder forskelligt afhængigt af branche men alligevel er en og samme ting er ikke usædvanligt men kom ikke med en pinneskruv til en skovmaskine... Det bliver ikke korrekt.
Det hedder bolt.
pindbolt.
hjulbolt.
knastakselbolt.
krumtapakselpositionsgiverens bolt.
Er trods dette en almindelig skrue..

gängtapp er dels et værktøj men det er også en type bolt.

endnu en gang undskyld for at jeg bruger værkstedssprog.. Men det er det, der er vane for mig..
Googlade "hjulnavs gängtapp" og ved du hvad, ikke en fucking skrue nogen steder..

Det hedder ikke gängtapp på nogen side. En gängtapp er noget andet. Spiller ingen som helst rolle hvilken branche du er inden for.

• Synes
Utsliten och utdömd og 3 andre
  • Laddar…
Shibby Shibby sagde:
Japp bor i Kungsbacka så fire away!
Mölndals dækservice bagved Astra ved Åby-motet. Var blot nogle uger siden, jeg var der med min, så de burde huske det. Kørte hele vinteren med den ødelagte møtrik, før jeg tog fat i det.

• Synes
Shibby og 1 anden
  • Laddar…
P
Violina Violina sagde:
Googlade "hjulnavs gängtapp" och ved du hvad, ikke en skide skrue nogen steder..

Det hedder ikke gängtapp på nogen side. En gängtapp er noget andet. Det spiller ingen som helst rolle hvilken branche du er indenfor.
Hvad har du hjulpet TS med i dag i denne tråd?

ABS har styr på det, hvis man læser på deres hjemmeside, men så sender de alligevel forkerte ting med…
<![CDATA[Billede af ABS Wheels hjemmeside med FAQ om hjulmøtrikker og moment. Nederst er ABS logo synligt.]]>

P para sagde:
Mölndals dækservice bag Astra ved Åby-motet. Var bare nogle uger siden jeg var der med min så de burde huske det. Kørte hele vinteren med den ødelagte møtrik inden jeg tog fat på det.
Japp har også kørt hele vinteren men nu skal den løs! :)

• Synes
para
  • Laddar…
Afbrudte hjulmøtrikker er almindeligt på gamle Porsche med aluminiummøtrikker. Den mest almindelige måde at få dem af er med en lille hulsav, hvis indre diameter passer på pindsømmen.

• Synes
Slarvpellen og 3 andre
  • Laddar…
P para sagde:
Mölndals däckservice bag Astra ved Åby-motet. Det var bare nogle uger siden jeg var der med min, så de burde huske det. Kørte hele vinteren med den ødelagte møtrik, inden jeg tog fat i det.
Opdatering:
Jeg var der, men de mente, at der var for trangt for at få plads med hulsaven. Jeg har henvendt mig til yderligere to andre værksteder, og ingen ved, hvordan de nemt kan få møtrikken af for at få plads med en almindelig hulsav, da det er for trangt på grund af den magiske specialløsning.

Jeg har prøvet metoden med at bore en notch og banke med forhammer/kørner, men det er for dybt til at komme ordentligt ind med kørneren, og vinklen bliver for dårlig.

Det eneste alternativ, der synes at være tilbage, er at svejse noget på. Værkstedet sagde dog, at det sandsynligvis vil ødelægge fælgene.

Har kontaktet ABSwheels, der fraskriver sig alt, der har med monteringen at gøre og nægter at hjælpe mig. De sender ikke engang nye møtrikker eller henviser mig til et værksted, der kan have en hulsav, der passer. Jeg hævder, at der er materialefejl i disse forbandede møtrikker, da en er knækket ved normal tilspænding, og en anden er faldet af i løbet af sæsonen (opdagede det nu). Uklar hvad der er sket med den, om den er skruet ud eller gået i stykker.

Bra köpvillkor när du handlar däck online -ABS Wheels
Hjulmuttrar: hur hårt dras? Vilket håll och kraft - ABS Wheels

Advarsel mod ABSwheels med andre ord!

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.