30,198 læst ·
106 svar
30k læst
106 svar
Hjulmøtrikken gik af - hvad gøre? (hjælp!)
Altvidende
· Västra götaland
· 10 935 indlæg
Tja, så ved man hvor man ikke skal handle hjul i fremtiden....
Tak! Jeg vil undersøge hos en dækfirma da!P para sagde:
Har du skiftet til andre møtrikker? Så denne risiko allerede fra starten + risiko for korrosion. Har tænkt på at skifte til varmforzinkede i kulstofstål i stedet men har ikke fundet passende endnu.
ABS sendte nye kraftigere møtrikker, så jeg skiftede alle med det samme. Var bange for, at flere ville knække, når jeg løsner dem, men det gik godt.Shibby sagde:
Bor du nær Göteborg/Mölndal, så kan jeg anbefale et værksted.
Nej jeg bestiller ikke værktøjet gängtapp.B BSOD sagde:
hvilket jeg allerede har skrevet.
hjulbolt hedder det nederste på værkstedssprog.
kiggede lige på mine lagersider hos leverandører.
hjulnavs gängtapp.
Det du viser som fastbolt.
En fastbolt har gevind i hver ende men går i forskellige retninger.
Den skal ikke have splines.
At industrien har et andet navn bekymrer jeg mig ikke om, det er ikke det navn der gælder i vores lister.
at ting hedder forskelligt afhængigt af brancher men alligevel er den samme ting er ikke usædvanligt men kom ikke med en pindskrue til en skovmaskine... Det bliver ikke korrekt.
Det hedder bolt.
fastbolt.
hjulbolt.
knastakselbolt.
krumtapaksellejerbolt.
Er trods dette en almindelig skrue..
gängtapp er både et værktøj men det er også en type bolt.
endnu en gang undskyld for at jeg bruger værkstedssprog.. Men det er det, der er vane for mig..
Senest redigeret af en moderator:
fælgen er vel en ting.Dan_Johansson sagde:
Men man bemærker vel hvilken kvalitet som møtrikkerne holder da er det bedre at købe andre sådan bare... selve firmaet behøver ikke være skidt for det..
Jeg køber mange møtrikker på biltema og de duer udmærket.
Googlade "hjulnavs gängtapp" og ved du hvad, ikke en fucking skrue nogen steder..Maskintok sagde:Nej jeg bestiller ikke værktøjet gängtapp.
hvilket jeg allerede har skrevet.
hjulbolt hedder det nedre på værkstedssprog.
kiggede ingen nu på mine lagersider hos leverandører.
hjulnavs gängtapp.
Det du viser som pindbolt.
En pindbolt har gevind i hver ende men går i forskellige retninger.
Den skal ikke have splines.
At industrien har et andet navn, bekymrer jeg mig ikke om, det er ikke det navn, der gælder i vores lister.
at ting hedder forskelligt afhængigt af branche men alligevel er en og samme ting er ikke usædvanligt men kom ikke med en pinneskruv til en skovmaskine... Det bliver ikke korrekt.
Det hedder bolt.
pindbolt.
hjulbolt.
knastakselbolt.
krumtapakselpositionsgiverens bolt.
Er trods dette en almindelig skrue..
gängtapp er dels et værktøj men det er også en type bolt.
endnu en gang undskyld for at jeg bruger værkstedssprog.. Men det er det, der er vane for mig..
Det hedder ikke gängtapp på nogen side. En gängtapp er noget andet. Spiller ingen som helst rolle hvilken branche du er inden for.
Opdatering:P para sagde:
Jeg var der, men de mente, at der var for trangt for at få plads med hulsaven. Jeg har henvendt mig til yderligere to andre værksteder, og ingen ved, hvordan de nemt kan få møtrikken af for at få plads med en almindelig hulsav, da det er for trangt på grund af den magiske specialløsning.
Jeg har prøvet metoden med at bore en notch og banke med forhammer/kørner, men det er for dybt til at komme ordentligt ind med kørneren, og vinklen bliver for dårlig.
Det eneste alternativ, der synes at være tilbage, er at svejse noget på. Værkstedet sagde dog, at det sandsynligvis vil ødelægge fælgene.
Har kontaktet ABSwheels, der fraskriver sig alt, der har med monteringen at gøre og nægter at hjælpe mig. De sender ikke engang nye møtrikker eller henviser mig til et værksted, der kan have en hulsav, der passer. Jeg hævder, at der er materialefejl i disse forbandede møtrikker, da en er knækket ved normal tilspænding, og en anden er faldet af i løbet af sæsonen (opdagede det nu). Uklar hvad der er sket med den, om den er skruet ud eller gået i stykker.
Bra köpvillkor när du handlar däck online -ABS Wheels
Hjulmuttrar: hur hårt dras? Vilket håll och kraft - ABS Wheels
Advarsel mod ABSwheels med andre ord!

![<![CDATA[Billede af ABS Wheels hjemmeside med FAQ om hjulmøtrikker og moment. Nederst er ABS logo synligt.]]>](https://static.byggahus.se/attachments/images/medium/578/578077-8c87c2c6c2ffbc4fd4ff79e3c81ee9b6.jpg)