11,478 læst ·
25 svar
11k læst
25 svar
Hjælp, våd isolering i installationslag
Jeg er lidt mistænksom på, om der er noget galt i hjørnerne, at det trækker lige nederst. For det er omtrent det samme i alle hjørner. Det virker, som om der er en lille sprække mellem isoleringen og reglen. Kan dette blive et problem? Nu er det jo også -24c udenfor.johel572 sagde:
I havde nok helt ret om dieselkanonen, nu føles det meget mere behageligt inde. Det står 50% på affugteren nu. Tidligere ca. 60-65%. Og væggen/isoleringen ser ud til at være tørret op nu, jeg har haft bygningsvarmeren blæsende et par timer.
Men jeg undrer mig over, om det bliver det samme igen, når jeg fjerner bygningsvarmeren...
Eller kan det være rundt om hæfteklammerne, at det ikke bliver tæt, når jeg taper? Det virker som om, det trækker rundt om dem..? Det er kun nederst i hjørnerne, ingen andre steder.
Senest redigeret:
Nej. Det er forkert.useless sagde:
Et iltmolekyle danner et kuldioxid eller et vandmolekyle. Gasser tager generelt lige så meget plads pr molekyle, så volumen øges ikke. Selv hvis den gjorde det, var det jo ikke sprækkerne, der var problemet. Kondensen endte inden for fugtspærren.
Det er sådan dieselkanonerne fungerer. Det er bare en brænder.
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...pvarmning/dieselvarmare/dieselvarmare-418026/
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...pvarmning/dieselvarmare/dieselvarmare-418026/
Jeg tror du er på helt rette spor at du har en kuldebro i hjørnerne i form af en sprække. Før indgreb ville jeg selv finde ud af om der er urimeligt høj luftfugtighed i garagen.T Tebax sagde:
Får mig til at tænke på hvilke risici der egentlig er med 1/3 reglen når udvendige kuldebroer er med i billedet. Næste byggeskandale?
Jo vist er det sådan.
Hvad mener du med 1/3?V vik_tor sagde:Jeg tror du er på helt rette spor, at du har en kuldebro i hjørnerne i form af en sprække. Før jeg gør noget, ville jeg selv finde ud af, om der er urimeligt høj luftfugtighed i garagen.
Får mig til at tænke på, hvilke risici der egentlig er med 1/3-reglen, når udvendige kuldebroer er med i billedet. Næste byggeskandale?![]()
Dieselkanonen har kun været midlertidig, har ikke fået gang i gulvvarmen endnu. Kører nu med byggeblæser. 16c og hygrometeret siger 51% og på affugteren svinger det mellem ca. 45-50% nu. Kondensen er forsvundet fra vinduerne.
Kan det blive bedre, hvis jeg sætter mere isolering på? Så det bliver varmere mod plasten? Mener at jeg fortsætter med at isolere et stykke videre. Så bliver væggen jo varmere. Måske bedre i hjørnet da?
Senest redigeret:
Klik her for at svare
