M
Nå ja, undskyld - jeg opfattede det som at det også var i isoleringen på højre side i det første billede og også på det andet billede. Ikke kun bag gipsen ved porten.
 
Når dieselen forbrændes, dannes der store mængder gas, hvilket giver et øget tryk i rummet. Eftersom ventilationen var lukket, må overskudsgassen søge sig ud gennem alle de utætheder, der findes.
 
  • Synes
Marcussjogren
  • Laddar…
johel572 johel572 sagde:
Har du någon kuldebro i hjørnet? Ventilen bør jo holde ude-temperatur. Du får jo kondens på kolde overflader.

Hvad angår portene, så monteres loftskyddeporte altid på indersiden, så det er helt korrekt.
Jeg er lidt mistænksom på, om der er noget galt i hjørnerne, at det trækker lige nederst. For det er omtrent det samme i alle hjørner. Det virker, som om der er en lille sprække mellem isoleringen og reglen. Kan dette blive et problem? Nu er det jo også -24c udenfor.

I havde nok helt ret om dieselkanonen, nu føles det meget mere behageligt inde. Det står 50% på affugteren nu. Tidligere ca. 60-65%. Og væggen/isoleringen ser ud til at være tørret op nu, jeg har haft bygningsvarmeren blæsende et par timer.

Men jeg undrer mig over, om det bliver det samme igen, når jeg fjerner bygningsvarmeren...

Eller kan det være rundt om hæfteklammerne, at det ikke bliver tæt, når jeg taper? Det virker som om, det trækker rundt om dem..? Det er kun nederst i hjørnerne, ingen andre steder.
 
  • Isolering i væg med grøn tape og trælist, lille åbning nederst.
Senest redigeret:
useless useless sagde:
Når dieselen forbrænder, dannes der store mængder gas, hvilket giver et øget tryk i rummet. Eftersom ventilationen var lukket, må overskudsgassen finde vej ud gennem alle de utætheder, der findes.
Nej. Det er forkert.
Et iltmolekyle danner et kuldioxid eller et vandmolekyle. Gasser tager generelt lige så meget plads pr molekyle, så volumen øges ikke. Selv hvis den gjorde det, var det jo ikke sprækkerne, der var problemet. Kondensen endte inden for fugtspærren.
 
Det måske er nogen kuldebro der mellem, ser ud til at være en lille sprække mellem isoleringen og reglen, hvad tror I om man skulle skære et hul og blæse noget fugeskum der mellem? Eller er det dumt?
 
Staffans2000
Du mener, at selv udstødningsgasserne fra dieselfyret udledes i garagen. Jeg håber, jeg tager fejl, men det lyder sådan!
 
T Tebax sagde:
Det måske er en kuldebro der imellem, ser ud til at være en lille sprække mellem isoleringen og reglen, hvad tror I om man skulle skære et hul og blæse lidt fugeskum der imellem? Eller er det dumt?
Jeg tror du er på helt rette spor at du har en kuldebro i hjørnerne i form af en sprække. Før indgreb ville jeg selv finde ud af om der er urimeligt høj luftfugtighed i garagen.

Får mig til at tænke på hvilke risici der egentlig er med 1/3 reglen når udvendige kuldebroer er med i billedet. Næste byggeskandale? :rolleyes:
 
Staffans2000
Er det ikke så enkelt, at kanonen skyder vanddamp ud. Selv ville jeg aldrig have tænkt på at lade garagen blive opvarmet af kuldioxid og vand. Ikke underligt, at det bliver vådt.
 
Jo vist er det sådan.
 
V vik_tor sagde:
Jeg tror du er på helt rette spor, at du har en kuldebro i hjørnerne i form af en sprække. Før jeg gør noget, ville jeg selv finde ud af, om der er urimeligt høj luftfugtighed i garagen.

Får mig til at tænke på, hvilke risici der egentlig er med 1/3-reglen, når udvendige kuldebroer er med i billedet. Næste byggeskandale? :rolleyes:
Hvad mener du med 1/3?


Dieselkanonen har kun været midlertidig, har ikke fået gang i gulvvarmen endnu. Kører nu med byggeblæser. 16c og hygrometeret siger 51% og på affugteren svinger det mellem ca. 45-50% nu. Kondensen er forsvundet fra vinduerne.

Kan det blive bedre, hvis jeg sætter mere isolering på? Så det bliver varmere mod plasten? Mener at jeg fortsætter med at isolere et stykke videre. Så bliver væggen jo varmere. Måske bedre i hjørnet da?
 
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.