Vi har købt en sådan her inspektionsluge (60x60cm): http://www.bygghemma.se/utomhus/bygg/inspektionsluckor/push/inspektionslucka-push-up/p-182681

Desværre har håndværkerne ikke formået at montere den ordentligt, hvilket har resulteret i, at lugen dels hænger ned fra hængslerne og desuden sidder den meget stramt i rammen, hvilket gør den næsten umulig at åbne og lukke. Det føles næppe rigtigt i betragtning af, at det bare skulle være muligt at åbne den med et let tryk. Nu må man brække den op med en skruetrækker.

Desværre har håndværkerne allerede bygget den ind, spartlet og malet den, så jeg vil helst undgå at rive den ned.

Er der nogen med erfaring med lignende luger?

• Synes
Lurken135
  • Laddar…
Hvis du søger i forummet på "meckis köksbygge" så ser du en pushup-låge lidt nede i tråden. Var det den slags? Jeg monterede denne selv med perfekt resultat :)

Lyder som om rammen er skæv.

Begynd med at sammenligne diagonalerne på karmen til lågen. Hvis de er forskellige, vurderer jeg det som meget svært at få det godt.

Jeg målte i går med en laserpass, og de lodrette dele af rammen var en halv centimeter skæv. Tilsyneladende er det nok til, at lugen er næsten umulig at åbne og lukke uden at trykke en skruetrækker ind. Har I nogle tips til, hvordan man kan fikse en skæv ramme uden at skulle rive hele skidtet ned?

Jeg havde fundet skruerne rundt om lugen og taget rammen ud. Ikke så meget arbejde.. Så kan man nusse med den udenfor senere.

meckis sagde:
Jeg ville have fundet skruerne rundt om lemmen og taget rammen ud. Ikke så meget arbejde.. Så kan man pille med den ude bagefter.
Går desværre ikke da man allerede har bygget rammen ind med gips.

Det som spiller stor rolle er diagonalerne. De skal være så ens som muligt.
Det er jo OK at dreje lågen, men for at alt skal passe, skal man have styr på diagonalerne.

Jeg ville bede snedkeren, som satte lågen op, om at løse problemet.

• Synes
DrDeath100
  • Laddar…
skruerne er overspakkede, nok let at finde. så har du lugen ud på 2 min.

skruerne sidder rundt om kanten.

<< Desværre har håndværkerne ikke formået at montere den ordentligt >>

Så er det vel ikke værre end at tage dem i øret og bede dem om at gøre det om, så det fungerer.

Protte

• Synes
DrDeath100
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.