Vi har købt en sådan her inspektionsluge (60x60cm): http://www.bygghemma.se/utomhus/bygg/inspektionsluckor/push/inspektionslucka-push-up/p-182681
Desværre har håndværkerne ikke formået at montere den ordentligt, hvilket har resulteret i, at lugen dels hænger ned fra hængslerne og desuden sidder den meget stramt i rammen, hvilket gør den næsten umulig at åbne og lukke. Det føles næppe rigtigt i betragtning af, at det bare skulle være muligt at åbne den med et let tryk. Nu må man brække den op med en skruetrækker.
Desværre har håndværkerne allerede bygget den ind, spartlet og malet den, så jeg vil helst undgå at rive den ned.
Er der nogen med erfaring med lignende luger?
Desværre har håndværkerne ikke formået at montere den ordentligt, hvilket har resulteret i, at lugen dels hænger ned fra hængslerne og desuden sidder den meget stramt i rammen, hvilket gør den næsten umulig at åbne og lukke. Det føles næppe rigtigt i betragtning af, at det bare skulle være muligt at åbne den med et let tryk. Nu må man brække den op med en skruetrækker.
Desværre har håndværkerne allerede bygget den ind, spartlet og malet den, så jeg vil helst undgå at rive den ned.
Er der nogen med erfaring med lignende luger?
Jeg målte i går med en laserpass, og de lodrette dele af rammen var en halv centimeter skæv. Tilsyneladende er det nok til, at lugen er næsten umulig at åbne og lukke uden at trykke en skruetrækker ind. Har I nogle tips til, hvordan man kan fikse en skæv ramme uden at skulle rive hele skidtet ned?
Det som spiller stor rolle er diagonalerne. De skal være så ens som muligt.
Det er jo OK at dreje lågen, men for at alt skal passe, skal man have styr på diagonalerne.
Jeg ville bede snedkeren, som satte lågen op, om at løse problemet.
Det er jo OK at dreje lågen, men for at alt skal passe, skal man have styr på diagonalerne.
Jeg ville bede snedkeren, som satte lågen op, om at løse problemet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 indlæg
<< Desværre har håndværkerne ikke formået at montere den ordentligt >>
Så er det vel ikke værre end at tage dem i øret og bede dem om at gøre det om, så det fungerer.
Protte
Så er det vel ikke værre end at tage dem i øret og bede dem om at gøre det om, så det fungerer.
Protte
Klik her for at svare