13,955 læst ·
22 svar
14k læst
22 svar
Hjælp. Fjern rør i skorsten! Billeder viser prob
jeg har omtrent det samme problem. men mit hænger nu i to spændebånd, jeg undrer mig om det bare er at holde fast for konge og fædreland og "hale" det ned efter man har sluppet på båndene? hvor tungt kan det mon være??? gætvis er mit omtrent 5 meter..
Mit var ikke så tungt, det fungerede at tage det ned i 1.5m længder. Og de første to stykker lod jeg bare falde ned på en planke, ingen problemer overhovedet, mit rør var lidt over 6m langt.Rejsby sagde:
Ok!!P pristige sagde:
Jeg stillede mig nu og prøvede at løfte under det med al kraft, det slackar ikke på spændebåndene for fem øre.. kan det sidde fast et andet sted tror du? mit er et 70'er hus 1,5-plans med ret lang skorsten.
Det ser ud præcist som hjemme hos mig.
Det jeg gjorde var at tage en donkraft, som jeg satte en planke på, der passede til skorstenen. Løft en cm, så fjerner du spændebåndene, slår planken væk med en hammer og lader skorstenen falde til gulvet (læg beskyttelse under i form af en planke) skær 1.5-2m løft med donkraften og udfør samme procedure igen.
Det jeg gjorde var at tage en donkraft, som jeg satte en planke på, der passede til skorstenen. Løft en cm, så fjerner du spændebåndene, slår planken væk med en hammer og lader skorstenen falde til gulvet (læg beskyttelse under i form af en planke) skær 1.5-2m løft med donkraften og udfør samme procedure igen.
Dejligt at høre, at nogen har oplevet det samme!! Jeg har lidt dårlige kundskaber, men er ikke bange for at udføre arbejdet selv. Dog vil man jo gerne være lidt informeret i forummerne før man gør noget. Men nu var det svært at finde alle svar!P pristige sagde:Det ser ud præcis som hjemme hos mig.
Det jeg gjorde var at tage en donkraft som jeg satte en planke på som passede til skorstenen. Løft en cm, så fjerner du spændebåndene, slå planken væk med en hammer og lad skorstenen falde til gulvet (læg beskyttelse under i form af en planke) skær 1,5-2m, løft med donkraften og udfør samme procedure igen.
Tak, det var også min eneste idé, jeg havde nu, når jeg sad og funderede.
MEN! Nu fik jeg lidt flere spørgsmål!
Spørgsmål 1: Hvordan løftede du røret igen enkelt med donkraften, hvis det står på gulvet? Spændte du planken fast på siden af røret?
Spørgsmål 2: Sad din fast et andet sted eller gled det bare ud af selve isoleringen?
Spørgsmål 3: Hvad erstattede du med for rør derefter, og beholdt du den gamle hætte?
Tak på forhånd!
Klik her for at svare