KnockOnWood sagde:
PS
Ekofiber, hästkött, Saab
Burde findes nogle ton Findus lasagne du kan købe billigt da....:)

Jeg ved ikke, hvad murstensvæggen står på. Men det er et alternativ, der kunne fungere. Men jeg kan stadig ikke hæve bjælken til det rigtige niveau p.g.a. væggen, der er bygget ovenpå den. Eller rettere sagt, rummet der er bygget ovenpå den. Må nok få fat i nogen, der kan se på det her. Har brug for nogle tips. :confused:

Hvis der ikke er nogen noter om dette i tilstandsrapporten, synes jeg, det lyder som en skjult fejl. Det er jo en ren byggefejl. Jeg ville få en bygningsingeniør til at vurdere, hvor alvorlig fejlen er, og hvad det ville koste at rette op på den. Det er selvfølgelig ikke noget, sælgeren behøver at vide. Derefter synes jeg, det er på tide at kræve sælgeren på hele beløbet for udbedring. Ved skjult fejl skal erstatningen normalt være forskellen mellem husets pris og den værdi, huset ville have haft uden fejlen, men mit ukvalificerede gæt er, at en skade på den bærende konstruktion utvivlsomt skal repareres, og at prisforskellen dermed mindst burde svare til omkostningerne for udbedring.

En anden vigtig ting at tjekke er, hvilke følgeskader der er opstået, og hvad det koster at udbedre dem.

Jeg ville nok overveje at kræve mindst de totale omkostninger for udbedring samt en erstatning for, at der kan være opstået følgeskader. I hvert fald som første bud i forhandlingen med sælgeren.

Er det ikke sådan også, at man skal kontakte sælgeren relativt tidligt i processen, hvis man mistænker en skjult fejl. Dette føles jo som et skoleeksempel på, hvad loven omkring skjult fejl faktisk er tænkt til.

Skulle også have set over andre byggerier, som den tidligere ejer har lavet i huset. Ser ikke ud til at være den skarpeste kniv i skuffen, ærligt talt.

Okay. En bygningsingeniør altså...

Det er jo også en bekymring, når man begynder at tænke på resten af huset. Jeg har et skydedørsgarderobeskab på anden sal i den modsatte del af huset, som ikke kan lukkes. Skubber man dørene mod ydervæggen, ruller de hurtigt tilbage ind i rummet igen. Så der har vi det næste gulv, der hælder kraftigt. :P

Hubbe2 sagde:
Er det ikke også sådan, at man skal kontakte sælgeren relativt tidligt i processen, hvis man mistænker en skjult fejl.
Det her føles jo som et godt eksempel på, hvad loven om skjulte fejl faktisk er tænkt til.
Det stemmer! Fejlen skal reklameres inden for rimelig tid efter, at fejlen er opdaget.

O
Tag en bygningsingeniør.... som kan give tips om, hvad der skal gøres.

Lav også en omkostningskalkyle.... For det er ikke helt sikkert, at det går som skjult fejl, selvom det umiddelbart lyder som det.
Men hvis det er sådan, at der er tegn på, at det ikke stod rigtigt til, så er det svært.
Du kan altid forsøge at kræve sælgeren for penge og håbe, at han betaler uden større problemer.
For gør han ikke det, og du skal tage det til retten, så kan det blive dyrt og tage tid.
Det er måske ikke værd at tage det til retten for prisen.

Okay. En bygningsingeniør altså...

Det er jo også en bekymring, når man begynder at tænke på resten af huset. Jeg har et skydedørsskab på anden sal i den modsatte del af huset, som ikke kan lukkes. Skubber man dørene mod ydervæggen, ruller de hurtigt tilbage ind i rummet igen. Så der har vi det næste gulv, som hælder kraftigt. tongue.gif

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.