Jeg tænkte bare nu, når I taler om betonbor. Man behøver ingen betonbor til Siporex, det går med hvilken som helst bor, eller en skruetrækker.

• Synes
CandyManX
  • Laddar…
Isakare Isakare sagde:
Er vi sikre på, at det er letbeton/siporex vi taler om, den hvide eller blå som man kan smuldre med fingrene, eller tegne en hinke på asfalten med ??

Det har her på forummet forekommet, at man har kaldt betoneblokke/gråsuggor for letbeton, hvilket det for så vidt er, men det er helt forskellige ting at fastgøre i.
Har bygget huset med
https://ipaper.ipapercms.dk/HH/HHSv...ber-2018/produktdatablad-vaggelementet-375/#/

Og inde
https://ipaper.ipapercms.dk/HH/HHSv...018/produktdatablad-vaggelementet-575/?page=2

Monteringen vedrører indervæggen på 600kg/m^3

Væggen til den tunge hylde er 10cm. En anden er 15cm, så der kan jeg tillade mig lidt længere plugs.

Ja, det ser ud som gasbeton/siporex.

R
Isakare Isakare sagde:
Jeg tænkte bare nu, når I taler om betonbor. Man behøver ingen betonbor til Siporex, det går med hvilken som helst bor, eller en skruetrækker.
Ja, et skarpt metalbor og intet slag burde blive godt.

Isakare Isakare sagde:
Ja, det ser ut som lättbetong/siporex.
Forsøger at forstå forskellen på klasserne PB2 og PB4. Hvad har jeg? Der er enorm forskel på, hvad de kan klare i vægt.

Duopower tabellen viser anbefalede laster for træskruer med specifikke diametre i forskellige byggematerialer som beton og mursten.

DuoPower

GB
Diagram over tilladte laster for GB ankre i porebeton, med detaljer om diameter, afstand og tykkelse, samt anbefalede tilladelige laster.

Fandt denne. 580 PSI bliver omtrent 4MPA. Indervæggene klarer 4.5MPA, hvilket giver klasserne for H+H letbeton
Ydervægge AAC2 (2MPA)
Indervægge AAC4+ (4MPA)

Spørgsmålet er, om det er det samme som PB?

• Tabellen viser kompressive styrker i psi for AAC-4 og AAC-6 klasser, med 580 psi cirkuleret i rød farve for AAC-4 klassen.
Sådan er jeg desværre dårlig til.
Her er i hvert fald et billede af skruen, tror den fandtes 65 mm lang også, at tage 95 i din 100 væg kan nok være lidt eventyrligt.
Sormat er mærket på grejerne vi køber til letbeton.

En metal skrue på en træoverflade, brugt til letbetonprojekter, mærket Sormat.

• Synes
tttomten
  • Laddar…
R
M maximm sagde:
Fandt denne. 580 PSI bliver ca. 4MPA. Indervæggene klarer 4.5MPA, hvilket giver klassificeringerne for H+H letbeton
Ydervægge AAC2 (2MPA)
Indervægge AAC4+ (4MPA)

Spørgsmålet er om det er det samme som PB?
Som jeg forstår det...
PB2>2.5N/mm2
PB4>5N/mm2
PB6>6N/mm2

En slags værdi for hvor stor trækstyrke letbetonen kan klare.

R
Isakare Isakare sagde:
Sådan er jeg desværre dårlig til.
Her er i hvert fald et billede af skruen, tror den fandtes 65 mm lang også, trække 95 i din 100 væg kan nok være lidt eventyrligt.
Sormat er mærket på grejerne vi køber til letbeton.

[billede]
Kan jo altid bore igennem og tage lange M6 med kraftbrik. ;)

• Haha
  • Synes
elpaco og 1 anden
  • Laddar…
En side fra en guide om fastgørelse til autoklaveret porebeton med tabel over tilladelige belastninger og billede af anbefalede søm og ankre.

R RapidSledge sagde:
Som jeg forstår det...
PB2>2.5N/mm2
PB4>5N/mm2
PB6>6N/mm2

Nogen slags værdi for, hvor stor trækkraft letbetonen kan klare
Finder desværre ikke sådanne værdier for H+H Letbeton.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.