263,693 læst ·
150 svar
264k læst
150 svar
Hjælp ang gips på kældervægge!!!
Tak for svar! Jeg så dit tip om at sætte cellplasten med fix på væggene. Ville det være en fordel at sætte cellplasten med fix også på gulvet?
Derudover skal vi jo isolere væggene også og overvejer cellplast der også ifølge din løsning. Så tænker jeg, at cellplasterne simpelthen støder mod hinanden ved gulv-væg-samlingen?
Derudover skal vi jo isolere væggene også og overvejer cellplast der også ifølge din løsning. Så tænker jeg, at cellplasterne simpelthen støder mod hinanden ved gulv-væg-samlingen?
Skal du have fx klinker på gulvet, så kan det selvfølgelig lade sig gøre at fikse en styrolitplade (ikke frigolit) fast, men hvis gulvet er ujævnt, er det meget svært at få en jævn fordeling af fiksen. (Tænk enorme klinkerplader) i så fald ville jeg anbefale, at styroliten saves ned til mindre størrelser.
Men i dit tilfælde: gør det ikke mere kompliceret, læg frigoliten løst, da klikgulvet også skal ligge løst.
Men i dit tilfælde: gør det ikke mere kompliceret, læg frigoliten løst, da klikgulvet også skal ligge løst.
Jeg skal lægge lægter på væggene i en kælder med fugtige vægge. Det er et gammelt hus og man kan ikke gøre noget ved fugten.
Jeg vil lave en billig løsning. Jeg tænkte at fastgøre lægter på væggene med plaststykker mod væggen, så de ikke ligger direkte mod, og lave nogle lufthuller visse steder, så luften kan cirkulere.
Hvor stor bør luftspalten være mod væggen?
Jeg vil lave en billig løsning. Jeg tænkte at fastgøre lægter på væggene med plaststykker mod væggen, så de ikke ligger direkte mod, og lave nogle lufthuller visse steder, så luften kan cirkulere.
Medlem
· Älvsborg
· 50 indlæg
Hej
Beklager, men det du tænker høre virker ikke i praksis.
Du vil få fugt og skimmelsvampeskader.
Med venlig hilsen,
Synsmanden
Beklager, men det du tænker høre virker ikke i praksis.
Du vil få fugt og skimmelsvampeskader.
Med venlig hilsen,
Synsmanden
Smart! Minder om afstandsklodserne til facadeisolering. Her findes der et mål på regler for indvendig isolering med en avanceret form for celleplast OG krydsfinér dog, summen af dem er 30mm 😋JohannesP sagde:Jeg skal sætte regler op på væggene i en kælder med fugtige vægge. Det er et gammelt hus, og der kan ikke gøres noget ved fugten. Jeg vil lave en billig løsning. Tænkte på at fastgøre lister på væggene med plastikstykker mod væggen, så de ikke ligger direkte an, og derefter lave nogle ventilationshuller nogle steder, så luften kan cirkulere.

Senest redigeret:
Medlem
· Älvsborg
· 50 indlæg
Hej
Selvom uorganiske mellemlæg mod kældervæggen så vil fugt i dampfasen gå ind i dine reglar alligevel,
Tips: glem alt med organiske materialer mod væggen, du vil kun få problemer! gør som tidligere indlægger anbefaler.
Lim cellplast på væggen, den kan du male, pudse eller flise som overflade.
Med venlig hilsen,
Besiktningsmannen
Selvom uorganiske mellemlæg mod kældervæggen så vil fugt i dampfasen gå ind i dine reglar alligevel,
Tips: glem alt med organiske materialer mod væggen, du vil kun få problemer! gør som tidligere indlægger anbefaler.
Lim cellplast på væggen, den kan du male, pudse eller flise som overflade.
Med venlig hilsen,
Besiktningsmannen
Celleplast er vel ikke kapillærbrydende? Læst at netop plader med isolering ovenpå er dem, der har fået flest fugtskader. Så håber du fik lavet en luftspalte, hvor indeluft kan cirkulere.mikewse sagde:Interessant diskussion.
Vores kælder har uisoleret plade, så jeg vil lægge 20-30 mm celleplast på den for at mindske kuldegennemslaget. Ovenpå har jeg tænkt mig vinylklinkegulv for helt at undgå organiske materialer.
Celleplasten er jo kapillærbrydende, så jeg undrer mig over, om jeg kan lægge den direkte på pladen?
Eller anbefales platon eller bygplast først?
[pladen står på makadambæddet og ydervæggene har udvendig platon og markisolering]
Medlem
· Älvsborg
· 50 indlæg
Cellplasten kan ikke få skader, det er det eventuelle overfladelag med organisk materiale isåf som da kan få fugtskader,
Tips: enkelt forklaret,,,,
Rengør pladen grundigt, læg plastfolie med 30-50 cm overlap, læg derefter celleplast. Vælg så et laminatgulv med høj akrylatmængde i. Det bedste ville være, hvis du også kunne supplere med gulvvarme i cellpladrskiverne.
Tips: enkelt forklaret,,,,
Rengør pladen grundigt, læg plastfolie med 30-50 cm overlap, læg derefter celleplast. Vælg så et laminatgulv med høj akrylatmængde i. Det bedste ville være, hvis du også kunne supplere med gulvvarme i cellpladrskiverne.
Det kan da blive fugtskader ved sådan isolering, hvis fundamentet er ældre og hvis der findes træ indstøbt 😯 Eller forstår jeg forkert af hvad der står herBesiktningsmannen sagde:Cellplasten kan ikke få skader, det er det eventuelle overfladelag med organisk materiale isåf som da kan få fugtskader, Tips: enkelt forklaret,,,,
Rengør pladen grundigt, læg plastikfolie med 30-50cm overlap, læg derefter celleplast. Så vælg et laminatgulv med høj akrylatmængde i. Det bedste ville være, hvis du også kunne supplere med gulvvarme i celleplastpladerne.

Medlem
· Älvsborg
· 50 indlæg
Det er indstøbte sømlægter du mener, og selvfølgelig skal de ikke være der. Dem må man fjerne hvis det er,
Jeg mente, at celleplasten i dig ikke kan få fugtskader, det er ikke organisk
Jeg mente, at celleplasten i dig ikke kan få fugtskader, det er ikke organisk
Lim cellplast og så på med armeret puds lyder jo fantastisk, men jeg spekulerede på, hvordan det bliver, når man skal hænge ting op på væggen så? Er sådan en armering tilsvarende som fiberarmeret gips ligefrem?Besiktningsmannen sagde:Hej
Även om oorganiska mellemstykker mod kældervæggen så kommer fugt i dampfasen at nå dine reglar alligevel,
Tips: glem alt med organiske materialer mod væggen, du vil bare få problemer! gør som tidligere indlægger anbefaler.
Lim cellplast på væggen, den kan du male, pudse eller kakle som overflade.
Med venlig hilsen,
Besiktningsmannen
Medlem
· Älvsborg
· 50 indlæg