Nicklasand Nicklasand sagde:
Rigtigt flot! Brugte du noget værktøj for at få vinklen korrekt i hver lamel?

Jeg skal netop til at begynde montering af sømmereglen og lameller på mit hegn og undrer mig derfor over, hvordan du gjorde.
Ja, først lavede jeg en klods med styrende huller, som jeg brugte som afstandsstykke. Men jeg opdagede ret hurtigt, at det gik lige så godt på fri hånd, når der er så store mellemrum mellem lamellerne. Satte skruen midt på ribben og cirka 45 grader skrå.

• Synes
Nädetvardetvärsta og 1 anden
  • Laddar…
Hej, off topic men hvis du ser dette, flot hegn! Vi skal bygge noget lignende. Det jeg undrer mig over er om du brugte 45x28 spiler som du skrev i trådstarten? Det lød tykt i mine ører men ser rigtig godt ud på billederne du har lagt op! Forsøger at få fat i 45x22 men det er ikke det letteste at finde i øjeblikket. Håber du gider at svare:D

Cquencer Cquencer sagde:
Tak for alle svarene! Man skal vel vise hvordan det blev også selvom det er et år siden nu.

Endte med at bruge skjulte terrasse skruer som blev trukket i diagonalen. To i hver bæreline. Det blev rigtig godt synes jeg og det sidder godt et år efter også.
[billede]

N newgirl sagde:
Hej, off topic men om du ser detta, snyggt staket! Vi ska bygga något liknande. Det jag undrar är om du använde 45x28 spjälor som du skrev i trådstarten? Det lät tjockt i mina öron men ser himla bra ut på bilderna du lagt upp! Försöker få tag i 45x22 men inte det lättaste att hitta i dagsläget. Hoppas du orkar svara:D
Hej,

Tak, ja vi er stadig meget tilfredse og har fået mange komplimenter for hegnet.

Det stemmer, at det er 45x28. Jeg tror, det bliver svært at finde noget tyndere, som er trykket i hvert fald.

Jeg testede lidt rundt med reststykker, inden jeg besluttede mig, og jeg tror, at tricket er, at man også har ordentlige dimensioner på stolper og bærende linjer, for at det skal blive gode proportioner. Jeg har 95x95-stolper og 95x45-bærende linjer. Jeg fællede også de bærende linjer ind i stolperne 40mm, så det bliver kompakt og godt.

Held og lykke og kontakt mig, hvis du har flere spørgsmål!

/Micke

• Synes
newgirl
  • Laddar…
Tusind tak for hurtigt svar, så tør jeg nok gå med 28mm alligevel! Og tak for ekstra info, det skal også indarbejdes her:cool:

Cquencer Cquencer sagde:
Hej,

Tak, ja vi er stadig meget tilfredse og har fået mange komplimenter for hegnet.

Det passer, at det er 45x28. Tror det bliver svært at finde noget tyndere, der er trykimprægneret i hvert fald.

Jeg testede lidt rundt med reststykker, før jeg besluttede mig, og jeg tror, det vigtigste er, at man også har ordentlige dimensioner på stolper og bærende bjælker for at få det til at se rigtigt ud. Jeg har 95x95-stolper og 95x45-bærende bjælker. Så indfældede jeg jo også de bærende bjælker i stolperne 40mm, så det bliver kompakt og godt.

Held og lykke og sig til, hvis du har flere spørgsmål!

/Micke

• Synes
Cquencer
  • Laddar…
Tror ikke du skal have tyndere træ end 28mm, selvom du skulle finde det, jo tyndere det er, desto mere slår det sig.

• Synes
newgirl
  • Laddar…
Må bare spørge, hvad du brugte for skruer til stolpehattene. Har svært ved at finde skruer med rundet hoved som passer til trykimprægneret træ.

K Klicka sagde:
Må bare spørge, hvad du brugte for skruer til stolpehattene. Har svært ved at finde skruer med rund hoved som passer til trykimprægneret træ.
Det er almindelig ankerskrue. C4 tror jeg. Køb på Byggmax, Bauhaus eller Biltema; kan ikke huske.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.