17,722 læst ·
18 svar
18k læst
18 svar
Havestue
hej,J jimnor sagde:Jeg byggede en lignende løsning for et antal år siden. Jeg syntes, at taget ville blive for lavt og flyttede op altanens tag på husets og lavede en valmning i 16mm kanalplast, som derefter går over i falsat plåttak når jeg kom ind over huset. Dette gav en luftig følelse i stedet for en følelse af at være indelukket.
Ligger dette i sydvendte position, så vil jeg advare dig om, at det bliver meget varmt, derfor satte jeg røgfarvet kanalplast, det er jeg meget tilfreds med!
Jeg tog hjælp fra to forskellige arkitekter for at komme frem til denne løsning og anbefaler dig det samme. Jeg fik en løsning, der løfter følelsen af hele huset, hvor altanen blev en del af huset og ikke et vedhæng, som egentlig ikke passer ind...
For arkitekterne + tegner, som udarbejdede byggeansøgningstegninger, betalte jeg 12' + en whisky ;-)
Derefter kostede resten ~80'
Ved ikke om du er her stadig, men jeg er meget interesseret i at se, hvordan din løsning blev. Jeg har et sommerhus, som er meget lavt og i vinkel, og jeg søger febrilsk efter en passende løsning, som overhovedet fungerer. Indledningsvis pulpettak, men det bliver meget lavt og svært at få ind limtræsbjælker uden at man skygger de eksisterende vinduer. Måske en sådan løsning, som du har, kunne fungere, men jeg forstår ikke helt, hvordan den kan være lavet.
Du kan pm her eller e-maile direkte til ch@thano.se
Du kan trykke på en forum medlems navn for at se, hvornår de sidst var logget ind. 2009 i dette tilfælde.F fundersam63 sagde:hej,
Ved ikke om du er her endnu, men jeg er meget interesseret i at se, hvordan din løsning blev. Jeg har et fritidshus, der er meget lavt og i vinkel, og jeg leder febrilsk efter en passende løsning, der overhovedet fungerer. Indledningsvis et sadeltag, men det bliver meget lavt og svært at få ind limtræsdragere uden at skygge for eksisterende vinduer. Måske kunne en løsning som din fungere, men jeg forstår ikke rigtig, hvordan den kan være lavet. Du kan sende en privat besked her eller maile direkte til ch@thano.se
Hej har du fundet nogen god løsning på dette?F fundersam63 sagde:hej,
Ved ikke om du stadig er her, men jeg er meget interesseret i at se, hvordan din løsning blev. Jeg har et fritidshus, der er meget lavt og vinklet, og jeg leder febrilsk efter en egnet løsning, der overhovedet virker. Indledningsvis pulpettak men det bliver meget lavt og svært at få ind limtræsbjælker uden at man skygger for eksisterende vinduer. Måske en sådan løsning som du har kunne fungere, men forstår ikke helt, hvordan den kan være lavet.
Du kan pm her eller sende en mail direkte til ch@thano.se
hej,
Den bedste løsning jeg har fundet er at erstatte hele taget på vinklen, så cirka halvdelen bliver udestue og den anden det nuværende rum, men at de får et fælles sadeltag, der går op til kip på den anden del.
Jeg springer dog tiltaget over for min del, da jeg ikke ønsker at begynde med sådan en tagløft.
Den bedste løsning jeg har fundet er at erstatte hele taget på vinklen, så cirka halvdelen bliver udestue og den anden det nuværende rum, men at de får et fælles sadeltag, der går op til kip på den anden del.
Jeg springer dog tiltaget over for min del, da jeg ikke ønsker at begynde med sådan en tagløft.
Klik her for at svare