Dr Benz Dr Benz sagde:
Jeg havde ALDRIG accepteret dette. ALDRIG. Dette er ikke en håndværker som gjort..

Skruen til opvaskemaskinen… plejer at skrues opad, men hvis skruen skal gå på siden, så må man overveje en mellemlægsklods eller lignende.

Skruerne i tærsklen ser ud som en hytte nogen bygget…

At nogen kan efterlade det sådan her uanset om man er håndværker eller ej er for mig umuligt at forstå.

Hvor mange som tager hjælp og får skod bagefter fordi nogen har klattet kan man undre sig over..

Så har han banket mere tærsklen så at malingen er skallet af. Så må man jo male efter….
Hvorfor skrues skruer opad? Jeg er meget uvidende om skruer og ting… tak for forklaringen. Jeg er i gang med at skrive feedback til håndværkeren, tilføjer tydelige billeder og hvad det er, jeg har bemærkninger til.

Det måske findes på forskellige måder men dem jeg har monteret har man skruet op i bordpladen. Så måske går det ikke af forskellige grunde. På Ikea har man en vinkelskinne med plastklinker.

men dørtrinet tager alligevel prisen…

gulvet bag komfur anser jeg spiller mindre rolle så længe ikke hjulene/fødderne i bagkanten havner udenfor og at den så hælder bagud.

Dr Benz Dr Benz sagde:
Det kan findes på forskellige måder, men dem jeg har monteret, har man skruet op i bordpladen. Så det kan måske ikke lade sig gøre af forskellige grunde. På Ikea har man en vinkelbeslag med plastklodser.

men tærsklen tager alligevel prisen...

gulvet bag komfuret mener jeg spiller mindre rolle, så længe hjulene/fødderne bagtil ikke ender udenfor, og at den dermed hælder bagud.
Tak! Meget værdifuld input. Tærskler blev læst tidligere, men de var okay i hvert fald. Nu med skruer, revner, afskallet maling.... Nu overvejer jeg desuden, om jeg skal kigge bag alle lister, for det ser ud til, at der kun er 1-3 mm afstand til væggen mange steder. Hvad bliver risikoen for konsekvenser? Ved du det? Eller nogen?

Dr Benz Dr Benz sagde:
Men vent… der er jo dobbelte tærskler desuden… ‍‍‍
ville tro, at der er et badrum derfor høj tærskel

T tergo sagde:
skulle tro att där är ett badrum därför hög tröskel
ene tærskel er mellem hallen-stuen, den brede. Den anden mellem køkken-hall. Nu i bagklogskabens lys, hvorfor instruerede jeg ikke at lægge gulv uden tærskel mellem hall og køkken? Jeg tænkte, at håndværkeren ville ordne det pænt, men jeg ser jo mit ansvar i det hele. Næste gang skal jeg have en superklar checkliste for hver eneste detalje, så der ikke bliver misforståelser eller fejl. Trætrøskel mellem to rum med synlige skruer. Trætrøskel mellem gulve i to rum.

T tergo sagde:
skulle tro att där är ett badrum därför hög tröskel
mjae.. du har parket på begge sider. Desuden findes der trøskler med kant.

Mine øjne græder blod, når jeg ser skruerne, der er brugt til tærsklerne. Ang. Gulvet: træ er et levende materiale og skal kunne bevæge sig med årstiderne, da det krymper og svulmer. Er afstanden for lille til noget fast, typisk væg, kan gulvet ikke bevæge sig, som det vil, i siden, og så begynder det at trykke opad i stedet. Resultatet kan blive et gulv, der er ujævnt, med bølger i det osv. Men dette er basisviden for nogen, der har med træ at gøre og utvivlsomt noget, som "den der har gjort dette" SKAL vide om.

Ring ansvarlig på firmaet. Hvis de sender den samme håndværker, så sig nej. Dette er under enhver kritik.

• Synes
Roger Fundin og 6 andre
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sagde:
ena tærsklen er mellem hall-stue, den brede. Den anden mellem køkken-hall. Nu i bagklogskabens lys, hvorfor instruerede jeg ikke, at lægge gulv uden tærskel mellem hall og køkken? Jeg troede, at håndværkeren ville fikse det pænt, men jeg ser jo mit ansvar i det hele. Næste gang skal jeg have en superklar checklist for hver eneste detalje, så der ikke bliver misforståelser eller fejl. [billede] [billede]
den lyse ”tærskel” ser ud som en del af en gammelt bordplade....

det er sværere at have gulv uden tærskler, for det stiller enorme krav til, at afstanden til væg og øvrige ting er korrekt.

har man for lidt afstand, vil gulvene begynde at løfte sig. Måske ikke noget, man altid ser, men det mærkes, når man går på det.

har man for meget afstand, vil man kunne se mellemrummet mod listen, når det krymper.

jeg er ikke engang håndværker, men jeg havde aldrig overvejet at bruge sådan nogle skruer…. Frygteligt.

når det gælder opvaskemaskinen, havde jeg i hvert fald forudset, hvordan det ville blive, for den jeg lavede arbejdet for, inden jeg satte den på plads.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Tak! Jeg forstår, at det ikke er enkelt at lave hele gulv, men før boede jeg i hus, det var 75 kvm gulv med integreret køkken-stue-hall på den ene etage. Tænker fagfolk ordner sådan noget. Fortryder, at jeg ikke tænkte på at bede om et "helt" gulv, men der er ikke noget at gøre. Må sørge for, at dørtærsklen bliver ordnet i hvert fald.

Det er en enmandsfirma og mit livs største fejltagelse er her. Arbejdet er betalt, jeg så fejlene bagefter. Nu kævler jeg om efterfix og det er ikke helt friktionsfrit. Jeg var fokuseret på andre ting da arbejdet blev gjort (arbejde osv) og glad for at det blev flot, så jeg tænkte ikke på at lave en ordentlig inspektion. Lært min lektie!! Har tidligere i livet lært ikke at købe biler af venner, nu lærte jeg dette. Det er fint med lærestreger men også besværligt.

• Synes
Piddej67 og 6 andre
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz sagde:
mjae.. du har parket på begge sider. Desuden findes der tærskler med kant.
det er tærskler til gang/stue samt køkken/gang.

hvorfor overhovedet have tærskler

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
M maria01 sagde:
hvorfor overhovedet have tærskler
hvilken fantastisk givende kommentar.

• Synes
Roger Fundin og 5 andre
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sagde:
Det er en enmandsvirksomhed, og mit livs største fejltagelse er her. Arbejdet er betalt, jeg så fejlene bagefter.
Det gør det klart meget mere besværligt.
Kommer han (går ud fra at det er en han) ikke og udbedrer dette uden at synes det er okay resultat, så spørg om han så synes det er okay at du lægger virksomhedsnavnet og link til deres hjemmeside (hvis de har nogen) for så er det jo god reklame, hvis han er tilfreds med resultatet.
Hvis han ikke udbedrer det, så læg en advarselstråd om virksomheden alligevel!

• Synes
  • Elsker
Roger Fundin og 9 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.