T Tsdoesds sagde:
Ja herregud. Jeg synes ikke, det var særligt godt det her. Som vanligt med sådanne her tråde så funderer man over betegnelsen "håndværker". Det er et temmelig bredt begreb alligevel, og jeg oplever det som at det indbefatter alle, der har holdt i en hammer hele vejen frem til Paul Sellers. Eller haft bukser med materiallommer på.

Ud fra billederne så gætter jeg, at du ikke har haft en snedker hos dig. Med snedker mener jeg en person, der med lidt passion udfører snedkerarbejder. Hvorfor jeg bruger ordet passion er for, at jeg synes, det er en nøglekomponent i håndværksarbejder. Der må være en procent passion for at have drivkraften til at ville gøre det godt.

Af det du opremser og viser med billeder tyder ikke på lyst til at gøre det godt.

Jeg bliver nysgerrig på din håndværker! Og som du allerede er inde på er samtlige af dine punkter i behov af tiltag..
Det er en firma og hen skulle være uddannet inden for snedkeri men jeg vælger at ikke nævne navnet for at skabe ballade..

Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sagde:
Tak for svar! Gulvet blev lagt om efteråret, snart 1,5 år siden. Det der sker nu er efterarbejde, fix af sjusk. Jeg læste et sted, at afstanden gulv-væg skal bestemmes ud fra gulvarealets størrelse ved ikke hvad der er korrekt, men uanset skal det vel alligevel være samme afstand på en strækning som hænger sammen tænker jeg.
Det er korrekt, at det er rummets bredde, der afgør det, men 10mm er mindste afstand, der skal opretholdes til faste genstande. (Afstanden skal altså være >9mm)
https://www.kahrs.com/globalassets/...oodloc-5s/kahrs-installation-guide-w5s-se.pdf

• Synes
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
C Cerb sagde:
Det er korrekt, at det er rummets bredde, der bestemmer, men 10 mm er den mindste afstand, der skal opretholdes til faste genstande. (Afstanden skal altså være >9 mm)
Aha, mange tak! Dette er interessant.

• Synes
Lahabo
  • Laddar…
Karinsbostadsrätt Karinsbostadsrätt sagde:
Aha, tak så meget! Dette er interessant.
Lagde lægningsinstruktioner i indlægget ovenfor.

• Synes
Karinsbostadsrätt
  • Laddar…
C Cerb sagde:
Det er rigtigt, at det er rummets bredde, der afgør, men 10 mm er den mindste afstand, der skal opretholdes til faste genstande. (Afstanden skal altså være >9 mm)
[link]
Tak igen! Læredom for fremtiden: hav styr på hvilke instruktioner, der skal følges. Hav styr på ...alt. :)

jeg plejer ikke at kunne lide kommentarer som den, jeg skal til at skrive nu.
Men smid hen ud, de der skruer i gulvet/tærsklen gør mig så utroligt provokeret, og det vidner om en totalt fraværende fornuft og interesse i arbejdet, at det er sindssygt.

• Synes
  • Haha
Roger Fundin og 59 andre
  • Laddar…
Hvis den, der har gjort arbejdet, er tømrer, så tror jeg, at vedkommende skal kigge sig om efter noget andet at lave om dagene, i stedet for at gå rundt og ødelægge for andre. Mangler jo helt både viden, dygtighed og ikke mindst faglig stolthed.

• Synes
Roger Fundin og 17 andre
  • Laddar…
Jeg skal give feedback om arbejdet til hen. Skal se, hvordan det hele falder ud.

• Synes
Roger Fundin og 4 andre
  • Laddar…
Tid til at indføre en form for statlig kontrolinstans, så vi slipper alle håndværkere, der udfører direkte dårligt arbejde.

• Synes
Disneygrisen og 5 andre
  • Laddar…
Med tanke på hvordan det ser ud med tærsklen, så ville jeg mistænke præcis alt hvad den personen har gjort.
Betal ikke en krone før de har fikset det.
Er det et lidt større firma så ring direkte og sig at idioten ikke skal ordne dette men at de skal sende en anden.

• Synes
Roger Fundin og 10 andre
  • Laddar…
Sådan opfører døren sig. Det giver lidt efter også. Må man justere gulvet, eller er det nok at ordne døren tro?

• Vred
  • Wow
Roger Fundin og 3 andre
  • Laddar…
Du vil vel ridse gulvet, hvis du fortsætter sådan.

• Synes
Roger Fundin og 6 andre
  • Laddar…
M Mortsken sagde:
Du kommer vel til at ridse gulvet, hvis du fortsætter sådan.
jeg ved det, vi har altid en kurv eller tøfler eller andet "landmærke" der som skal stoppe døren. Lidt upraktisk. Jeg ved ikke, om det er døren eller gulvet, der skal fikses, eller endda hvor jeg skal begynde. Tænkte håndværkeren skulle fikse det, men sådan blev det desværre ikke.

Jeg havde ALDRIG accepteret dette. ALDRIG. Dette er ikke en håndværker, der har gjort dette..

Skruen til opvaskemaskinen… plejer at skrues opad, men hvis skruen skal gå på siden, må man tænke på en mellemlægsplade eller lignende.

Skruerne i tærsklen ser ud som en hytte, nogen har bygget...

At nogen kan efterlade det sådan her, uanset om man er håndværker eller ej, er for mig umuligt at forstå.

Hvor mange, der får hjælp og får lort efter sig, fordi nogen har kludret, kan man undre sig over...

Så har han banket mere på tærsklen, så malingen er blevet skrammet af. Så må man jo male efterfølgende...

• Synes
Roger Fundin og 10 andre
  • Laddar…
Men vent… der ligger jo dobbelt tærskler desuden… ‍‍‍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.