339,663 læst ·
410 svar
340k læst
410 svar
Købe byggematerialer i udlandet
Når det kommer til større mængder, så køber jeg det færdigblandet. Er det derimod mindre mængder, så kan det betale sig at købe det fra Polen.jokkmokk sagde:
Hmm...kan det være nok at nævne fraktion 0-12 tror du? Må gøre det.
mvh
David
Kan egentlig nada om cement, beton, puds, etc. Det er derfor, jeg stiller så mange dumme spørgsmål.
Nu fik jeg et opkald fra sælgeren i Polen, der taler om B20-kvalitet. Er dette godt nok til at lave en punktfundament for et etplanshus med?
mvh
David
Nu fik jeg et opkald fra sælgeren i Polen, der taler om B20-kvalitet. Er dette godt nok til at lave en punktfundament for et etplanshus med?
mvh
David
Tak for tippet i øvrigt AC.AC sagde:Når det gælder trapper fra det højere segment, siger jeg bare Marchewka.pl. I menuen, klik på "Schody" (trapper). Nr. 15 og nr. 16 er helt fantastiske.
Leca-sænk og dets distributører i Gdansk-området finder du lettest under [link] På kortet, klik på "pomorskie" (Pommern). Ønsker du yderligere at afgrænse søgeområdet, vælg "Gdansk" i menuen i stedet for "wszystkie miasta" som er default. (1. pomorskie; 2. Gdansk). Håber du får det til at passe.
BAT og Chemia ser ud til at have nogen slags ekstratilbud på Maxit-produkter (tidligere Optiroc).
Det kan også være en idé at købe direkte fra fabrikken i Gniew, som ligger cirka 15km fra Gdansk. Du kan altid høre dig om deres priser på tlf. (0-58) 535 24 57, fax (0-58) 535 26 57, PREFABET-GNIEW, 83-140 Gniew.
Har haft store problemer med at finde den rigtige Leca med styrke 300kPa. Fabrikken du nævnte havde gode priser cirka 5 Zl ekskl. moms men havde kun med styrke 250kPa.
Er der nogen der har handlet Maxit DMS i Polen for øvrigt?
Så en Optiroc-variant af Leca på Castorama som var i størrelse 24*24*36 og kostede 6,70 Zloty inkl. moms. Er der nogen der ved hvad det er?
mv
David
Gennem at opmåle volumenerne nøje. Brug for eksempel en spand til at måle med. Du kan blande hvilken kvalitet du vil. K30 er rigeligt med marginal. Jeg tror, det er K30 eller måske K40 i tørmørtel (fx Gjuta grov). Det handler bare om proportionerne mellem cement og grus.David sagde:
Min kontakt i Polen taler om B20-kvalitet. Påstår at det skulle være en international betegnelse. Nogen der kan sprede lidt lys på det?Bob_the_builder sagde:
mvh
David
Jag har aldrig hört den benämningen. Dock gjorde jag en snabb googling "b20 torrbetong" och fick träff på en norsk sida där man pratar om B20 och B30. Det verkar inte alldeles orimligt att man helt enkelt översätter B till K för svenska förhållanden, men det är en gissning. I så fall är B20 väl klent för en grund (tycker jag i alla fall, men starta en ny tråd i grund/mark om du vill veta mer).David sagde:
Edit: hittade en annan norsk länk som tydligt beskriver klasserna: http://www.olenbetong.no/NS-EN206-1.asp. Kolla med någon av forumets grundexperter (tex Magnus Nordmark) så får du säkert ett bra svar.
7,25 er billigt, hvis det er momsbelagt (22 %)
Kig på www.wbos.pl, der overvejede jeg først at købe iso-block, interessant løsning og god værdi. Men det blev "siporex".
Der kan du også se, at de med B20 mener vores K20, som nu er navneændret. Jeg har selv til etplanshusets fundament K30, dvs. nu omdøbt til c25/30.
Da jeg tidligere talte om betonstation, mente jeg selvfølgelig, at du skulle bestille en storsæk med tørmørtel.
Kig på www.wbos.pl, der overvejede jeg først at købe iso-block, interessant løsning og god værdi. Men det blev "siporex".
Der kan du også se, at de med B20 mener vores K20, som nu er navneændret. Jeg har selv til etplanshusets fundament K30, dvs. nu omdøbt til c25/30.
Da jeg tidligere talte om betonstation, mente jeg selvfølgelig, at du skulle bestille en storsæk med tørmørtel.
Vedrørende at få materialet sendt direkte hjem til Sverige fra butikkerne, er der nogen, der har prøvet dette og kender tilkostningen og hvor lang tid det tager?
Castoramas postordre, har nogen prøvet denne endnu?
Castoramas postordre, har nogen prøvet denne endnu?
Jesca_j sagde:Er der nogen, der har lejet en container af POLFERRIES for at få fragtet tingene med?
Hvor længe kan man have den container på kajen i Polen og fortsætte med at laste?
Eller skal man fjerne den derfra, og hvor skal man så have den... det tager jo nogle dage at samle alt, man skal have lastet i den...?
Pris?
Jer, der ved noget som helst om disse containere, kan jo skrive en linje.![]()
Ingen der ved noget? ???
Jeg har en undren, men først en stor tak til alle, der er så hjælpsomme med tips vedr. at handle i Polen.
Jeg er lige nu i gang med en stor terrasse, hvor jeg skal have belægningssten ca. 50-100m2, og jeg spekulerer på, om man kan købe disse fra Polen på en eller anden måde. Jeg forstår, at det vejer meget, men måske findes der nogen, der fragt belægningssten i området. Jeg spekulerer naturligvis også på, hvad priserne er, og hvem man køber fra i Polen.
Jeg er lige nu i gang med en stor terrasse, hvor jeg skal have belægningssten ca. 50-100m2, og jeg spekulerer på, om man kan købe disse fra Polen på en eller anden måde. Jeg forstår, at det vejer meget, men måske findes der nogen, der fragt belægningssten i området. Jeg spekulerer naturligvis også på, hvad priserne er, og hvem man køber fra i Polen.