Jeg har købt det meste via Bauhof i Tallinn, og så sørger de for fragten via DPD.

• Synes
helenaa5 og 2 andre
  • Laddar…
R RoffeN sagde:
I've bought most of the Bauhof in Tallinn, and then they ship by Freight via DPD.
Desuden, hvis du køber i Estland, betaler du 20% estisk moms. Jeg køber også byggvaror i Estland.

• Synes
helenaa5 og 1 anden
  • Laddar…
Nu er det nogle år siden seneste indlæg, er det stadig billigere at importere byggemateriale? Har tjekket enkelte varer hos Bauhof i Estland, men der er ingen større forskel på priserne mod Sverige for samme vare. Hvad er i så fald billigere og i hvilket land?

• Synes
helenaa5
  • Laddar…
P peterj66 sagde:
Nu er det nogle år siden seneste indlæg, er det stadig billigere at importere byggematerialer? Har tjekket enkelte varer på bauhof i Estland men der er ingen større forskel på priserne mod Sverige for samme vare. Hvad er i så fald billigere og i hvilket land?
Også jeg er interesseret i især badeværelsesmøbler og lidt andet. Ser ud som om priserne er ensartede.

• Synes
helenaa5
  • Laddar…
A AnnaAnka sagde:
Også jeg er interesseret i især badeværelsesmøbler og lidt andet. Ser ud som priserne er sammenlignelige.
Trist at det ikke gik at spare penge på at tage dertil og handle. Men en anden overvejelse jeg har, skal man ikke betale slags skat/moms hvis man stoppes af tolden i Sverige?

helenaa5 helenaa5 sagde:
skal man ikke betale en form for skat/moms hvis man stoppes af tolden i Sverige?
Inden for EU/EØS betaler man moms i det land, man handler i, i henhold til det lands gældende niveauer. Har du ikke betalt moms i oprindelseslandet, skal du betale svensk moms.

• Synes
Immobil
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.