Hvad koster en trappe i Polen mon...?
Tjekkede ACs tips om marchewka.pl (tak ;D) og blev fanget af nr 17...
Vi planlægger en rejse til sommer for at købe fliser&klinker, hvidevarer og badeværelsesporselin samt hvis vi finder nogle flotte billige gulve eller lignende og regner med at kunne spare ca. 50'. Det bliver spændende at se, om det går så godt, som vi håber!

Betina
Var nede i Warszawa for nogen uge siden, der var så stort et udvalg af varehuse, at vi ikke nåede alt det, vi tog derned for. Men mit indtryk var, at alt inden for have er utroligt meget billigere i Polen. Inkluderet hegn og stakit.
Der var TTW OPEX, som er en slags messe for alt inden for bad, køkken, døre samt lidt møbler. De havde varer af lidt højere kaliber, men var alligevel billigere end i Sverige.  
Agata Meble var et fire etagers stort møbelvarehus, der havde alt, dog var ikke alt billigere end i Sverige.
På Agena Meble var der en anden virksomhed; Witek's, de har husgeråd, porcelæn og glas. De har også en filial i Gdansk på Ul. Grunwaldzka 211. Absolut værd et besøg!
Vil man købe sko billigt, kan jeg anbefale et besøg på Real (omtrent som OBS) (Ul. Kolobrzeska 32 i Gdansk), vi købte sko for 100 kr pr. par. På Real er alt billigt, de har også systembolag.
Til de mindste findes det meste på Smyk (Ul. Kolobrzeska 41C i Gdansk), der købte vi bamser billigt.
Mediamarkt var billigst når det gælder hvidevarer, men de artikelnumre jeg skrev ned prisen på der, fandt jeg ikke her! Dermed ikke sagt at vi kan have de samme som de, bare ikke lige dem jeg ville have. Så jeg kunne ikke sammenligne prisen. De havde dog mærker som Amica, Candy og Mastercook udover dem vi er vant til. Meget gode priser, men så ved jeg intet om kvaliteten på de mærker.
Electrolux støvsugere ligger på omtrent samme pris som her.
Euro ADG(hvidevarer) RTV(radio&tv) var meget billige på ekstra børster til elektriske tandbørster. I øvrigt lå de over Mediamarkt i pris.

Noget vi ikke nåede at tjekke, var priser på tømmer, gips, OSB og isolering. Bortset fra gips fra Norgips selvfølgelig, samme pris som i Sverige. Har søgt her på forumet, men ikke fundet tilfredsstillende svar.
Så jeg undrer;
Har nogen en oplysning om pris for isolering 195mm, 70mm, 45mm, forskallingsbrædder i samme bredder, gips 1200x2500x13mm fra f.eks. Danogips, OSB 1200x2500x12/15mm?
Og i så fald fra hvilke varehuse?

Ifølge Norgips Sverige kan Polen ikke sammenlignes med resten af Norgips, da de lever deres eget liv. Fandt grønne gipsplader, som jeg først troede var U-gips, men de var imprægnerede gipsplader til køkken og badeværelse. Det ser ud til, at man slet ikke har U-gips i Polen.

Er der nogen, der ved, hvordan Optirocs blokke klarer sig i forhold til Leca? Tåler de at være under jorden, og tåler de lige så meget belastning? Castorama har dem til 6,70 Zloty stykket.

Jeg har desuden fundet en ny kærlighed: BAT, som jeg synes har et større udbud af traditionelle byggematerialer end Castorama. De er lidt modstykket til Orminge Træ, hvor Castorama er som Bauhaus. Vi må se, om deres priser er lige så gode som udbuddet.

mvh
David

Betina
David sagde:
Er der nogen, der ved, hvordan Optirocs blokke står sig i sammenligning med Leca? Klarer de at være under jord og tåler de lige så meget belastning? Castorama har dem til 6,70 Zloty stykket.
Så vidt jeg ved, anvender Optiroc (Maxit) de samme lecablokke som Leca.... Da vi bad Optiroc om brochurer, sendte de netop Leca-brochurer. Så, slå til, ved jeg!

Har i øvrigt fundet en ny forelskelse: BAT, som jeg synes har et større udvalg af traditionelle byggematerialer end Castorama. De er lidt modstykket til Orminge Træ, hvor Castorama er som Bauhaus. Får se, om deres priser er lige så gode som udvalget.
Vend gerne tilbage med sammenligninger mellem Castorama og BAT. Hvilken adresse ligger BAT på?

Betina sagde:
Hvad jeg ved, bruger Optiroc (Maxit) de samme lecablokke som Leca....Da vi bad Optiroc om brochurer, sendte de netop Leca-brochurer. Så, slå til ved jeg!

Vend gerne tilbage med sammenligninger mellem Castorama og BAT. Hvilken adresse ligger BAT på?
Er det ikke sådan, at Maxit ejer både Optiroc og Leca?

Har ikke adressen i hovedet, men det ligger relativt tæt på LeroyMerlin. Jeg vender tilbage med dette.

mvh
David

Så, at Castorama solgte massivt mursten for 0,60 Zloty, hvilket må anses for at være meget billigt. Dog ser murstenene ikke så sjove ud, men med hensyn til udseendet spiller det ingen rolle, da de alligevel skal pudses. Det jeg bekymrer mig om, er holdbarheden. Havde tænkt at bruge det til pejs og skorsten. Er der nogen, der ved, hvor vigtigt det er med specielle mursten til sådan noget? Eller er massivt mursten = massivt mursten?

Fandt også rigtig flot massiv egetræsparket i forskellige kvaliteter, som alle var et stykke under 150 SEK/kvm. Blev lidt fristet til at prøve at lægge det. Er der nogen, der har prøvet? Tilfreds med resultatet?

mvh
David

Nu bliver det beskeder af bare farten. ;)
Mødte en polsk forhandler af et svensk produkt, som ikke fik lov til at fakturere svenske kunder, da deres svenske HK ville blive rasende over, at de dumper markedet.
Nu er det intet problem for mig, da jeg kender nogen, der kan tage det gennem sit polske firma, men alligevel. Er dette tilladt?

mvh
David

David sagde:
Nu bliver det meddelelser af bare farten.  ;)
Mødte en polsk forhandler af et svensk produkt, som ikke fik lov til at fakturere svenske kunder, da deres svenske HK ville blive rasende over, at de dumper markedet.
Nu er det intet problem for mig, da jeg kender nogen, der kan tage det gennem sit polske firma, men alligevel. Er dette tilladt?

mvh
David
Ifølge EU er det ikke tilladt at forhindre handel.
De har ret til at sælge inden for EU.

:)

Betina
David, Optiroc hedder nu Maxit.
Interessant det der med murstenen, ved ikke om det skal være noget specielt ved husbyggeri, jeg har tænkt at bruge det i haven.
Du som har en polsk kontakt, hvad står der på polsk når gipset er "udegips", sammenlignet med "indegips"?

Betina sagde:
David, Optiroc heter numer Maxit.
Intressant det där med teglet, vet inte om det ska vara nåt speciellt vid husbygge, jag har tänkt använda det i trädgården.
Du som har en polsk kontakt, vad står det på polska när gipset är "utegips", jämfört med "innegips"?
Det var inte uteips utan bara impregnerat innegips badrum etc.

mvh
David

Er der nogen, der har købt havemøbler i Polen? Hvis ja, hvordan er udvalget?

Er der nogen, der har lejet en container af POLFERRIES for at få tingene med?

Hvor længe kan man have den container på kajen i Polen og fortsætte med at laste?

Eller skal man flytte den derfra, og hvor skal man så have den... det tager jo nogle dage at samle alt, man skal have lastet i den...?

Pris?

I som ved noget som helst om disse containere, kan jo skrive en linje. :)

Er der nogen, der har købt ventilationskanaler og -udstyr i Polen og ved, hvordan prisniveauet er?

Optiroc har noget der hedder "Gjuta Grov" her i Sverige. Da Optiroc findes i Polen, tænkte jeg at forsøge at finde noget lignende der, uden at lykkes. Har nogen et tip til noget lignende, som jeg kan bestille fra Polen.

mvh
David

Navneændret til Maxit grovbeton, har ikke fundet noget på polske Maxit´s hjemmeside. Forstår dog ikke meningen med at transportere grus så lang vej? Har du forsøgt på nogen betonstation at få det blandet sammen? Fraktion 0-12
Mvh

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.