Hejsa,
Jeg er ved at indrette garagen og vil åbne en gang fra stuen til garagen.
Der er et niveau forskel, så jeg bliver nødt til at lave en trappe ned lige ved siden af kældertrappen (se billede)

Nu undrer jeg, om I har nogle tips til, hvordan jeg skal gøre med væg/trapperepos mellem de to trapper,
Kom gerne med tips eller billeder på, hvordan jeg kan gøre det flottest.

Garagerenovering med åbnet vægparti, trappeskakt ved siden af værktøj og materialer til husrenovering. Trin fører ned til kælderen.

Totte_S
Hvad er højdeforskellen mellem gulvet i garagen og stuen?

Totte_S Totte_S sagde:
Hvad er højdeforskellen mellem gulvet i garagen og dagligstuen?
Tror det var 80 cm, ikke hjemme nu.

Totte_S
Da havde i hvert fald jeg lavet 4 trin, hvilket giver en trappe på ca. 120. Det er tilstrækkeligt mange til, at det skal føles relevant med en håndliste på vej ned. Altså havde jeg lavet en halvvæg med overkant som håndliste. Altså den del af væggen, der løber langs med trappen, hælder, den resterende del ender på samme højde frem til trapphullet.

• Synes
Christian Ek
  • Laddar…
Meget et spørgsmål om smag.
Ønsker du at have kældertrappen helt åben/synlig eller skjule den væk.

Et forslag er at bygge en hel væg fra gulv til loft mellem de to trapper og blot sætte en håndliste på den væg. Nedgangen til kælderen kan så enten være åben eller forsynes med en dør.

Hvor skal du sætte dørene?
Der skal jo være en sluse med to døre mellem garage og bolig.

Anna_H Anna_H sagde:
Hvor skal du sætte dørene?
Der skal jo være en sluse med to døre mellem garage og bolig.
Vi indretter garagen som boligareal og har tænkt at have åbent ind til stuen og også åbent ned til kælderen.

Christian Ek Christian Ek sagde:
Vi indretter garagen som boligareal og har tænkt at have åbent ind til dagligstuen og også åbent ned til kælderen.
Ja, så er det jo ikke noget problem :-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.