Er i gang med at sætte søsten på væggen i badeværelset og har Laticrete hængefix til dette. Jeg opdagede dog, at fliserne gled nedad, da jeg fjernede fugesnoren. Har jeg blandet forkert? Jeg troede, at hængefix var stærkt nok til, at jeg kunne fjerne fugesnoren?
Kan jeg lade fugesnoren sidde fast, mens mørtlen tørrer, uden at den sidder fast i fixet? Eller er fixet tørret nok til, at fliserne ikke glider, hvis jeg fjerner snoren efter en time?
Taknemmelig for svar.
Kan jeg lade fugesnoren sidde fast, mens mørtlen tørrer, uden at den sidder fast i fixet? Eller er fixet tørret nok til, at fliserne ikke glider, hvis jeg fjerner snoren efter en time?
Taknemmelig for svar.
Det lyder som om du har blandet for løst. Der skal ikke være behov for nogen fugetråd overhovedet, medmindre det er meget tykke og tunge fliser. Men du kan uden risiko lade fugetråden sidde tilbage, indtil fixet er hærdet, medmindre det er smurt ind alt for slemt selvfølgelig.
Fliserne er 10 x 10 søsten, 1 cm tykke. Fikset var som sej havregrød. Jeg opdagede, at jeg havde blandet 1 liter vand med 3 kg fix, selvom det skulle være 9 dl til 3 kg. Jeg ved ikke, om det gør nogen større forskel. Men nu har jeg blandet det rigtigt og skal snart røre igen, og så må vi se, om det fungerer bedre.
Har jeg måske for meget fix på væggen? Skal jeg kunne se væggen, hvor tænderne på fixkammen har trukket over?
Har jeg måske for meget fix på væggen? Skal jeg kunne se væggen, hvor tænderne på fixkammen har trukket over?
Man må nok køre lidt på fornemmelse. Fixet skal være sådan, at når man løfter op piskeriset, bliver der en lille top, som langsomt falder ned igen. Ikke løsere, hvis det skal hænge godt.
Man behøver ikke tage i for konge og fædreland, når man reder, det giver sig nok selv. Man skal høre en skrabende lyd, når kammen slæber mod fixet. Hvilken kamstørrelse har du for resten?
Man behøver ikke tage i for konge og fædreland, når man reder, det giver sig nok selv. Man skal høre en skrabende lyd, når kammen slæber mod fixet. Hvilken kamstørrelse har du for resten?
Klik her for at svare