2,895 læst ·
24 svar
3k læst
24 svar
Hænge 20 kg projektor i enkelgipsetak, med Molly
Det er nok jeg, der vil undgå arbejde, ikke du, der er pessimist. Skal forsøge at kigge lidt mere. Huset er nyt, men denne opgave er lidt uklar.Pjosk75 sagde:
Har du en anelse om hvad det er for reglar som gipset er fastgjort i og hvordan disse igen er fastgjort oppe?
Jeg lyder nok pessimistisk, men jeg ville aldrig hænge 25 kg op uden at vide, hvad det er, som skruerne sættes i. Dels fordi det, du tænker at hænge op, sandsynligvis er dyrt, men frem for alt fordi menneske eller kæledyr kan blive skadet, hvis projektoren falder ned.
Jeg skal kigge. Har et titthulskamera, så måske kan man undgå at lave så stor åverkan.D datja sagde:
Ja, du beviser i det mindste tesen om, at mennesket af natur er doven 😉.Tekniker sagde:
Godt at du skal tjekke op på tagets konstruktion.
Hvad er det for en projektor der vejer 25 kg nu når det er år 2025?
Så er det garanteret.Pjosk75 sagde:
Kigger i tegningerne, ifølge dem er det 28mm forskalling c/c 300 som gipsen sidder i og det skal være 2x13mm.
Skal forsøge at verificere dette.
Projektoren er en nogle år gammel JVC, som er af lampemodel, nuværende laser dito vejer 15kg. Det er lidt mere High End end Life Style
Ah, om det er dobbeltgips og træ med cc 300 så føles det mere sikkert.
Hvis projektoren er 65 cm i diameter, ville jeg save en træskive til af passende materiale, som er lidt større end projektoren er opad. Så kan du skrue projektorfæstet fast ordentligt og træskiven kan fastgøres i 2 glespaneler.
Selvfølgelig er det lidt mere arbejde, men risikoen for at alting falder ned er minimal.
Antager at din projektor har en smule bedre billede, lyd og kontrast end min 25 år gamle Panasonic. Den vejer til gengæld cirka 5 kg og er fastgjort i betontag med 3 plugs og skruer.
Hvis projektoren er 65 cm i diameter, ville jeg save en træskive til af passende materiale, som er lidt større end projektoren er opad. Så kan du skrue projektorfæstet fast ordentligt og træskiven kan fastgøres i 2 glespaneler.
Selvfølgelig er det lidt mere arbejde, men risikoen for at alting falder ned er minimal.
Antager at din projektor har en smule bedre billede, lyd og kontrast end min 25 år gamle Panasonic. Den vejer til gengæld cirka 5 kg og er fastgjort i betontag med 3 plugs og skruer.
En ven som er rørmockare anbefalede dem for mange år siden, så det mente han i hvert fald. Det ville så tage nogle år, før vi fandt dem hos K-Rauta, og siden da bruger jeg kun ekspander-/molly-plugger, hvis jeg vil have tyndere dimensioner og ikke tunge fastgørelser. En fordel ved ankelbenene er, at de er lettere at tage ud/skubbe ind i væggen den dag man skal flytte, og jeg har flyttet meget i mit voksne livTekniker sagde:
Tag en magnet af lidt stærkere type, så finder du skruerne, der holder gipspladen, enkelt og slipper for at bore et hul til kameraet.Tekniker sagde:
Ja, disse huller er håbløse, selvom man forsøger at bore, bliver de gigantiske.A Alikzus sagde:En ven, der er VVS-montør, gav et tip om dem for mange år siden, så det mente han i hvert fald. Det tog nogle år, før vi fandt dem på K-Rauta, og siden da har jeg kun brugt ekspander-/molly-plug, når jeg vil have mindre dimensioner og ikke tunge fastgørelser. En fordel ved ankfødderne er, at de er lettere at tage ud/sætte ind i væggen den dag, man skal flytte, og jeg har flyttet meget i mit voksne liv(hovedsageligt på grund af mere end et årti, der blev tilbragt i Stockholm).
En plywoodplade er skruet i lægterne og eventuelt med gipsankre afhængigt af placering, hvis ikke l
(Men med cc 300 så vil gipsen også holde, hvis du bruger noget som Molly....)
Det holder. Køb birkekrydsfiner og mal i passende farve.Tekniker sagde:
(Men med cc 300 så vil gipsen også holde, hvis du bruger noget som Molly....)
Klik her for at svare