4,050 læst ·
5 svar
4k læst
5 svar
Hænge tung projektorlærred op i et indvendigt loft, vil have belastningen op mod cementloftet
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 indlæg
Jeg skal hænge et tungt og stort projektorlærred op. Det er et almindeligt nedhængt kontorloft i rummet, 54 cm ned fra det massive cementloft.
At hænge i loftet er udelukket. Jeg skal altså fastgøre "noget" i cementloftet, som ender i niveau med loftet, hvor jeg så fastgør lærredets ophæng.
Spørgsmålet er bare, hvad "noget" er? Der bør findes færdige produkter, men jeg kan ikke finde det rigtige.
Nogen der har en idé?
At hænge i loftet er udelukket. Jeg skal altså fastgøre "noget" i cementloftet, som ender i niveau med loftet, hvor jeg så fastgør lærredets ophæng.
Spørgsmålet er bare, hvad "noget" er? Der bør findes færdige produkter, men jeg kan ikke finde det rigtige.
Nogen der har en idé?
Du borer to pendeljern op i betonloftet med hver sin expanderbolt (sådanne som kabelbærerene hænger i), monterer hver sin vinkeljern nedenunder på dem og skruer derefter en trælægte fast imellem dem, og vupti så har du noget godt at skrue i!
Alternativt, hvis dugen kun har to fastgørelsespunkter, måler du den nøjagtige afstand og bolter direkte i vinkeljernet!
Alternativt, hvis dugen kun har to fastgørelsespunkter, måler du den nøjagtige afstand og bolter direkte i vinkeljernet!
Medlem
· Västra Götaland
· 1 710 indlæg
Bauhaus tex bør have alt, du har brug for i form af jern, vinkler og bolt og møtrik.
Har du adgang til noget lidt større byggeri kan du jo købe en pose kaffebrød til elektrikerne så får du det af dem!
Har du adgang til noget lidt større byggeri kan du jo købe en pose kaffebrød til elektrikerne så får du det af dem!
Klik her for at svare