N
Hej.
Skal begynde med gulvspånpladerne i dag, men har en overvejelse.
Har lagt 22x120 som spredt på tværs over mellemspærene 45x220, gulvvarmeplade og slange der i.
Overvejelsen:
Pladerne er jo så store, at den spredte næppe kan ses, og det siges jo, at pladerne skal limes mod spærene eller den spredte nu, men det bliver kun yderst mod væggene, hvor det kan limes fuldt ud træ mod plade.

Skal jeg have noget på den spredte og pladen før pladen? Noget papir eller tyndt stof af en art? For at forhindre knirk og knag?
Vil selvfølgelig lime i samlingerne og kan skrue stort set overalt i pladen, ikke kun over bjælkerne,
vil jo heller ikke mindske effekten af gulvvarmen ....

Hvad skal du have for gulv ovenpå så?
Hvorfor gjorde du ikke omvendt? Gulvspånet først altså?

• Synes
Maxwells demon
  • Laddar…
N
P para sagde:
Hvad skal du have for gulv ovenpå så? Hvorfor gjorde du ikke omvendt? Gulvspånet først altså?
I badeværelset bliver det vel flydemørtel og klinker, i resten en form for klikgulv, laminat. Omvendt? Hvorfor det? Mine gulvvarmeplader skulle egentlig lægges mellem 45x220, bare sidde fast i disse og isolering eller kortlæg som modhold under. SÅ gulvspån ovenpå, men det går meget lettere på denne måde (arbejder alene), koster lidt mere, men jeg får også gulvhøjden op til det bedre. Gulvspånet kommer jo til at ligge i samme retning som det skal, bare at der også er spredt mellem.

Bliver jo et stivere gulv med mindre knirke, hvis du limer spånpladen mod reglarne som man skal gøre. Nu får du ingen samvirkning overhovedet.
I badeværelset behøves ingen plader. Fastgør slangen i armeringen og flydespartel bare.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.