3,694 læst ·
22 svar
4k læst
22 svar
Gulvvarmerør frosset i pladen
Jo, det er et problem. Men i så fald havde jeg måttet sidde med armene over kors og ladet rørerne fryse i stykker.... Ikke så sjovt.RoBo sagde:
Så håber jeg, at slangen som frøs klarede sig. Tror jeg har læst, at de kan klare sig nogle gange trods at de frøs.
Jo, ny trykprøvning vil jeg have.pelpet sagde:
Så var det sådan, at jeg skrev i mandags og klagede til firmaet over, at de ikke havde tømt rørene for vand, og at det var frosset i slangen.
De svarede, at det ikke kunne være frosset på grund af årsagerne, jeg har nævnt i indlæggene ovenfor.
Så nu vil jeg have en tredjepart, der kan fortælle dem, at de er helt galt på den.
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
Kontakt firma og beskriv hændelsen og forklar, at du har hjulpet dem, da situationen kunne have forværret, hvis isen havde været tilbage. Bed om en ny trykprøvning, og resultatet fra den skal påvise, om yderligere tiltag kræves.
Tak for rådene, alle.
Jeg talte med en betonstation i dag, og de sagde, at det kun er de første dage, en betonplade genererer nogen varme at tale om.
De sagde, at hvis det var -5 i søndags, så var pladen også -5.
Jeg har meddelt byggeselskabet disse oplysninger, må se, hvad de svarer. Man bliver jo ret træt; hvordan kan de være så uuddannede og uvidende? De tror vel også, at jorden er flad...
Det triste er, at de har lavet fejl på yderligere et par ting, fx genopfyldte de med ler i dybe huller i grunden - ler som bærelag - strålende!!
Jeg talte med en betonstation i dag, og de sagde, at det kun er de første dage, en betonplade genererer nogen varme at tale om.
De sagde, at hvis det var -5 i søndags, så var pladen også -5.
Jeg har meddelt byggeselskabet disse oplysninger, må se, hvad de svarer. Man bliver jo ret træt; hvordan kan de være så uuddannede og uvidende? De tror vel også, at jorden er flad...
Det triste er, at de har lavet fejl på yderligere et par ting, fx genopfyldte de med ler i dybe huller i grunden - ler som bærelag - strålende!!
mener entreprenøren, at gulvvarmefordeleren, som er OVER betonen, ikke fryser heller? Hvorfor overhovedet lukke vand ind i systemet i første omgang?
Ingen fordelere mm tilkoblet. Bare slange i pladen som går ind i kælderen. Skal tilsluttes senere.Nefcairion sagde:
Han havde vand i dem for trykprøvning og lod vandet blive ved støbningen. Tilsyneladende er det passende at have vand i dem ved støbning.
Senest redigeret:
Klik her for at svare