Hej,

Er der nogen, der har lagt vandbåren gulvvarme, 16mm slange, på et eksisterende gulv? Havde tænkt mig at bruge glespanel ovenpå og tænkte i mit stille sind, at det smarteste og billigste måtte være at skære en spånplade op i 20cm brede stykker og lave en slags glespanel. Det var indtil jeg opdagede, at spånplade nu kun findes i 12 mm plader?!?! Hvordan kan det være?... medmindre man vil have gulvspån selvfølgelig, men det giver jo ingen mening, når man skal save tappen væk (efter først at have betalt ekstra for den).

Tips? :)

Findes jo 12mm slange.

Jeg havde 17mm slang men brugte almindelig yderpanel 22x120mm i stedet for strimlet spånplade, har for mig den kostede ca. 9kr/m. Lagde dette i hele huset (190kvm) på eksisterende undergulv.
Med 3cm mellem brædderne bliver cc for slangen 30cm.
Ved at mange andre her har gjort på samme måde.

Jeg rev det gamle gulv ud og lagde nyt med sporede 22mm spånplader og 17 mm slange.
Det var ikke meget arbejde, og jeg beholdt lofthøjden.

Du kan jo lægge spåret spånplade flydende ovenpå dit eksisterende undergulv. En noget billigere og mere praktisk variant er at i stedet lægge spåret cellplast på det eksisterende gulv, men da mister man yderligere 8mm (i alt 30mm altså) af lofthøjden. Jeg har brugt begge systemer, og de fungerer fremragende begge to.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.