Jeg ville nok have forlænget væggen med flere lag gips eller alternativt en tynd plade beklædt med gips. Derefter primet og pudset op i højden med gipsmørtel. Så kan man lime papirsstrimler over alle samlinger, spartle, slibe og male.
ja det var dette jeg havde håbet på også men vi taler om at hæve væggen ca 0,4 cm til 0,6 cm for at komme i niveau med bordpladen og der findes ikke sådanne tynde gipsplader at bygge med, det er der, jeg står fast lige nu og leder derfor efter alternative materialer. Nogen der ved? Typ flere lag af noget papir eller hvad?
ja det var dette jeg havde håbet på også men vi taler om at hæve væggen ca 0,4cm til 0,6 cm for at komme i niveau med bordpladen og de findes ikke nogen sådan tynde gipsplader at bygge med, det er der jeg halter lige nu og leder dermed efter alternative materialer. Nogen der ved? Typ flere lag af noget papir eller hvad?
Jeg opfattede det som at væggen også skulle forlænges i sidled. Det var der jeg tænkte mig gipspladerne. Ellers ville jeg pudse op højden med gipspuds. Lime en papirstrimmel over samlingen som desuden foldes over overkanten og derefter spartle, slibe og male. Måske kan man springe papirstrimlen over, og bare spartle.
http://www.bauhaus.se/smp-gipsputs-25-kg.html
Denne er den eneste jeg selv har brugt. Det ser ud til, at den findes i mindre emballager også. Den er smidig at arbejde med.
Glem ikke primer. Det behøves på de malede overflader.
[link]
Dette er den eneste jeg selv har brugt. Det ser ud til, at den findes i mindre pakker også. Den er nem at arbejde med.
Glem ikke primer. Det er nødvendigt på de malede overflader.
ok, jeg har en bøtte med Knauf startprimer, som man bruger før man lægger fliser, er det den primer jeg skal male med inden?
Så skal jeg kigge efter husfix eller gipsputs!
tak alle!
Nu så. Byggede på med klodser i siden og så byggede jeg en ramme i masonit eller hvad det er rundt om. Derefter havde jeg en perfekt ramme til at lægge husfix i. Nu skal de tørre ordentligt og finpudses.
Hvad siger I nu, skal jeg have vægmaling også på oversiden eller skal jeg have en hvid lakfarve, som er stærkere mod pletter og glas osv.?
Hvordan sliber jeg det så, bruger man specielt sandpapir og vand samtidig?