Har sat nyt køkken ind, den tidligere bordplade gik i niveau med væggen gramfør, som man har åbnet op for at få en mere åben følelse i køkkenet. Jeg vil altså forhøje den hvide væg, så den ligger præcis i niveau med bordpladen. Hvordan skal jeg gå til værks, hvilke materialer, spartel osv. har man brug for? Vi taler om ca. 0,5-1cm som jeg skal forhøje med.
Derudover ser I også, at bordpladen er for lang. Jeg vil lave en lille klods, der går ud fra væggen, så den dækker den del af bordpladen, der stikker ud. Findes der et egnet materiale til at løse dette?
Som afslutning tænkte jeg bare at male med vægmaling, som resten af væggen er malet med.
Væggen er bygget af gips, som derefter er beklædt med noget covertapet, som derefter er malet med hvid vægmaling.
Men den caso produkt, er det den man skal køre med?
Det nemmeste er vel, hvis du sætter en strimmel fra en gipsplade på, renoveringsgipsen er kun 6 mm. Er der varierende højdeforskelle, som du skriver, kan du lægge små strimler af masonit nedenunder for at få det til at passe bedre.
For at forlænge væggen skruer du bare en passende tyk liste fast, som du skruer gips på. Alternativt lægger du flere lag gips. Læg gerne en hjørnebeskyttelsesliste der.
Væggen er bygget af gips, som derefter er beklædt med en form for covertapet, der derefter er malet med hvid vægmaling. Men den caso produkt, er det den man skal bruge?
Så skal du nok gøre som mexitegel skrev i stedet...
Det enkleste er vel, hvis du lægger en strimmel fra en gipsplade, renoveringsgipsen er kun 6 mm. Hvis det er varierende højdeforskel som du skriver, så kan du lægge små strimler af masonite under for at få det til at passe bedre.
For at forlænge væggen skruer du bare en passende tyk liste fast som du skruer gips på. Alternativt lægger du flere lag gips. Læg gerne også en hjørnebeskyttelsesliste.
Du forlænger væggen først selvfølgelig
Ok, så 6 mm gips skruer jeg på, men jeg må vel alligevel spartle gipsen efterfølgende så jeg får en jævn overflade, som jeg kan male med vægmaling?
Det med listen var smart, alternativt bygge flere lag med gips som du siger. Men igen, bruger jeg almindelig vægspartel også her for at jævne ud og tage højde for visse variationer i afstanden?
Ja, du spartler der hvor du har skruet, og eftersom gipsen er tynd, bør du skrue med 30 cm mellemrum og sørge for at understøtte gipsen, så den ikke svajer.
Du tjener på at være omhyggelig med gipsen, så den havner i den rigtige højde, og spartle så lidt som muligt.
Jeg havde sat en træplade i stedet. En restbit fra en bordplade eller noget lignende. Sav til, læg den på plads, tegn af, og frem med båndsliberen og slip ned til markeringen. Så slipper du for hjørnesikringslister og andet besvær.
Hej, var nu på bauhaus, de kunne ikke rigtig hjælpe mig. Deres tyndeste gips er jo så 6mm men problemet er at jeg ikke har 6mm hele vejen uden på den ene side er det 6 mm men mod den anden ende er det måske kun 4mm. Hvad kan jeg bruge hvis gips ikke virker fordi det er for tykt?! Det begynder at blive irriterende dette... En tanke jeg havde var simpelthen at lægge en tynd masonitskive på plads og nedenunder lægger jeg typ fliselim med forskellig tykkelse langs med, så jeg bare kan presse pladen ned, indtil den er i niveau med bordpladen?
Jeg forstår ikke helt, hvordan det ser ud, men ville det ikke være pænest at save væggen ned nogle cm, så den bliver lige, og lægge et stykke magen til bordpladen der også?
Jeg ville nok have forlænget væggen med flere lag gips eller alternativt en tynd brædde beklædt med gips. Derefter primet og pudset op i højden med gipsmørtel. Så kan man lime papirsstrimler over alle samlinger, spartle, slibe og male.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.