Hej! Jeg tænkte på at sætte et tv-beslag op i væggen mellem stue og soveværelse, jeg ville finde ud af om det var dobbelt gips for at købe mollyplugs. Jeg borede et 8mm hul og borede måske 70mm ind, men når jeg lyser ind, er der ingen isolering, og gipsen slutter ikke, når jeg borer. Hvor jeg borede, kom der lidt papir af, præcis som det gør fra gips. Men jeg forstår ikke, hvad det er for en væg, og hvordan den kan være så tyk?

Tak på forhånd!

BirgitS
Er du sikker på, at det er gips hele vejen, så du ikke har boret ind i en regel?
Hvor gammelt er huset?

BirgitS BirgitS sagde:
Er du sikker på, at det er gips hele vejen, så du ikke har boret ind i en regel? Hvor gammelt er huset?
Jeg borede ret stort og lyste ind med lommelygte, og gipsen går meget mere end 26mm ind. Forsøgte at trykke en bøjet papirclips ind for at finde enden af pladen, men det lykkedes ikke. Det er en lejlighed fra 1984. Bliver meget forvirret. Tror ikke, at jeg har ramt en regel heller, der kom intet træ, da jeg borede, og det er stadig kun gips.

Mvh Hampus

måske siporexvæg

• Synes
MONTREAL
  • Laddar…
Siporex eller letbeton. Det er jo ikke gips mere end 26mm, om overhovedet noget, så det kan udelukkes.

plug til letbeton bliver sandsynligvis fremragende. Plug til 10mm hul og bor 10, derefter 6mm skrue.

Senest redigeret:
  • Synes
BirgitS
  • Laddar…
Hampus Gran Hampus Gran sagde:
Jeg borede ret stort og lysede ind med lommelygte, og gipsen går meget mere end 26mm ind. Forsøgte med at trykke en bøjet papirklips ind for at finde enden på pladen, men det lykkedes ikke. Det er en lejlighed fra 1984. Bliver meget forvirret. Tror ikke, at jeg har ramt nogen regel heller, kom ikke noget træ når jeg borede, og det er stadig kun gips

Mvh Hampus
Hej Hampus,

Jeg prøver at montere mit tv på en indervæg og har præcis samme situation. Boret 70mm men kunne ikke finde enden af pladen. Kunne du løse problemet eller forstå hvor det var?

K Krish8926 sagde:
Hej Hampus,

Jeg prøver at montere mit tv på en indvendig væg og har præcis samme situation. Boret 70mm men kunne ikke finde slutningen af pladen. Kunne du løse problemet eller forstå, hvor det var?
Hej! Hos mig viste det sig, at jeg har letbetonvægge/siporex. Satte 8mm plug har jeg for mig. Folk plejer at tro, at alt er gips indendørs..

• Synes
MONTREAL
  • Laddar…
Hej! Hos mig viste det sig, at jeg har letbetonvægge/siporex. Jeg satte 8mm plug, mener jeg. Folk plejer at tro, at alt er gips indendørs...
Tak for dit svar! Det var jo virkelig nemt at bore da, ligesom gips. Kan du huske, om du følte det samme?

K Krish8926 sagde:
Tak for at du svarede! Det var jo meget nemt at bore så, ligesom gips. Kan du huske om du følte det samme?
Ja, det var meget nemt at bore med skruetrækkeren og føltes ligesom en gipsvæg, når man bankede på den. Har du boret 70mm ind uden at der blev hulrum eller kom igennem, så kan du bruge almindelig plug uden problemer.
Ingen fare, held og lykke

Ja, det gik meget nemt at bore med skruemaskinen og føltes ligesom en gipsvæg, når man bankede på den. Har du boret 70 mm ind uden at der blev hulrum eller kom igennem, så kan du bruge almindelig plug uden problemer.
Ingen fare, held og lykke
Tak så meget, vil prøve med den da!

K Krish8926 sagde:
Tak så meget, skal prøve med den så!
Har du gips så bliver borestøvet mere "stenet" mens gips bliver som mel.

MathiasS MathiasS sagde:
Har du gips så bliver borestøvet mere "stenagtigt" mens gips bliver som mel.
Det ser ud sådan. Stenagtigt synes jeg?

• Gråligt, stenlignende pulver i en gennemsigtig plastbeholder.
er det hårde korn er det siporex, er det mel er det gips.

MathiasS MathiasS sagde:
er det hårde korn er det siporex, er det mel er det gips.
Han har sandsynligvis ikke 5 lag gips

Det var letbeton. Anvendt letbetonskrue uden plug og nu er jeg færdig :)

• Synes
Hampus Gran
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.