Hej! Jag tänkte sätta upp ett tv fäste i väggen mellan vardagsrum och sovrum, jag tänkte ta reda på om det var dubbelgips för att köpa mollyplugg. Jag borrade ett 8mm hål och körde kanske 70mm in men när jag lyser in finns det ingen isolering och gipsen tar inte slut när jag borrar. Där jag borrade kom det av lite papp precis som det gör från gips. Men förstår inte vad det är för vägg och hur det kan vara så tjock?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Jag borrade rätt stort och lös in med ficklampa och gipsen går mycket mer än 26mm in. Försökte med att trycka in ett vikt gem för att hitta slutet på skivan men det gick inte. Det är en lägenhet från 1984. Blir väldigt förvirrad. Tror inte att jag träffat någon regel heller kom ingen trä när jag borta och det är fortfarande bara gipsBirgitS skrev:
Mvh Hampus
Siporex eller lättbetong. Det är ju inte gips mer än 26mm, om ens något alls, så det kan uteslutas.
plugg för lättbetong blir antagligen utmärkt. Plugg för 10mm hål och borra 10, sedan 6mm skruv.
plugg för lättbetong blir antagligen utmärkt. Plugg för 10mm hål och borra 10, sedan 6mm skruv.
Redigerat:
Hej Hampus,Hampus Gran skrev:
Jag borrade rätt stort och lös in med ficklampa och gipsen går mycket mer än 26mm in. Försökte med att trycka in ett vikt gem för att hitta slutet på skivan men det gick inte. Det är en lägenhet från 1984. Blir väldigt förvirrad. Tror inte att jag träffat någon regel heller kom ingen trä när jag borta och det är fortfarande bara gips
Mvh Hampus
Jag försöker att montera mitt tv på att innerväg och har precis samma situation. Borrat 70mm men kunde inte hitta slutat of skivan. Kunde du lösa problemet eller förstå var det var?
Tjena! Hos mig visade det sig att jag har lättbetongväggar/siporex. Satte 8mm plugg har jag för mig. Folk brukar tro att allt är gips inomhus..K Krish8926 skrev:
Ja, det gick väldigt enkelt att borra med skruvdragaren och känndes likt en gipsvägg när man knackade på den. Har du borrat 70mm in utan att det blivit tomrum eller kommit igenom så kan du köra med vanlig plugg utan problem.K Krish8926 skrev:
Ingen fara, lycka till
Tack så mycket, ska prova med den då!Hampus Gran skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden