Det er 3.7m til loftet. Gipspladen er 2.5 m. Så har man sammensat med en ny gipsplade. Og denne samling buer ud ca 4 mm.
Hvad er mest passende at gøre?
Helst ville jeg have ønsket at slibe det. Men dette betyder at slibe gennem kartonen og at gipsen kun bliver 8 mm der. Og skruerne?

Hvad tror I?

Spørgsmålet er, hvorfor det buler ud? Måske er det nemmere at udbedre det end at slibe så meget?

Huset var bygget i 2005.
Har ikke lyst til at rive så meget :(

Selvom det føles surt, er det sandsynligvis nemmere at rive den øvre plade ned og fikse, hvad der er nødvendigt bagved, før en ny plade kommer op. At slibe papiret ned i gipsen tror jeg ikke er helt optimalt.

Et sent, måske dumt spørgsmål: men har du forsøgt at skrue pladen fast, hvor den buer? Eller er der slet ingen regel der?

Det er ikke sådan, at der er en stribe lagt i en samling, som ikke er nedsænket?

Et alternativ kunne måske være at bredspartle åsen 2-3 dm opad og nedad, så den bliver mindre fremtrædende.

• Synes
corre og 1 anden
  • Laddar…
mycke_nu sagde:
Et alternativ kunne måske være at bredspartle ud åsen 2-3 dm opad og nedad så den bliver mindre fremtrædende.
Fungerer nok, hvis der skal tapetseres. Værre hvis der skal males, så bliver det nok at spartle meteren mindst til begge sider, men det afhænger jo også af, hvor omhyggelig man er.

Hvis man skulle spartle.
Hvilken spartel ville være mest passende? Findes der noget som ikke krymper?
Og tørrer hurtigt?

mycke_nu har helt ret!
Jeg gjorde sådan på vores malede vægge.
4m høje og sammensatte med strimmel uden fasning. Spartlede ca. 3dm ud til begge sider, 3 gange. almindelig "let hånd vægspartel".

/Thomas

Okay.

Skal teste med gipsmørtel. Håber det kan bruges på malede gipsplader.

Men glem ikke at have en papstrimmel i samlingen, hvis den da ikke allerede findes.

Der findes.

Gipspuds er ret groft og svært at slibe!

Følg mycke_nu's råd så bliver det godt!

Hvilken spartel ville I anbefale?

Lethånd medium.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.