hej,

vi har installeret gipsexpander... vi skal montere hyldeplan, men skruen som kom med gipsexpander sidder ikke fast. Den del som skal ind i væggen gik ind godt (sidder fast og stabilt), men når vi vil skrue skruen med konsollen imellem, vil skruen ikke fæste. Ved nogen hvorfor og hvad vi kan gøre ved dette?

tak!

Gevindet beskadiget ved udvidelsen..?

det ser virkelig ikke ud som om gevindet er beskadiget... vi har også prøvet med nye skruer, der kom i samme pakke, men intet hænger fast...

Men passer de ikke i nogen expander altså?
Så er emballagen vel fejlagtig i så fald..

den del som skal udvide sidder i væggen og den sidder fast og stabilt, men skruen vil ikke sidde i. i pakken kom 15 stk og skruen sidder i udvidelsen så man skulle tro at det var den rigtige skrue...

Sadlen skruen var indskruet ved levering og ikke kan gå i nu efter udvidelsen, så kan jeg ikke få det til meget andet end, at gevindet er beskadiget..

Tag en tang og forsøg at bøje op fastkransen, som sidder på ydersiden, og skub skruen ind i væggen og prøv med en anden.

Thomas59
Det gør det lettere, hvis du fortæller, hvilken type expander det drejer sig om? Gipsexpander er et ret vagt udtryk. Molly, Toggler....osv???

P
Om det er en molly expander.. Er det ikke sådan, at du har brugt en expander til to-lags gips og kun har et lag??

om det er molly expander gør sådan her:
test skruen uden konsol, da ved du om gevindet er beskadiget eller om det er en molly til tolags gips og kun har et lag. hvis gevindet er intakt kan det være, at skruen er for kort og du får købe "forlængelses skrue" (et tip hvis du ikke ved, hvilken størrelse det er på skruen er at tage den der er for kort med til isenkræmmeren og teste hvilken gevind størrelse det er, derefter købe en længere skrue) køb en der er ca 20-30mm længere.

Jeg ved ikke om det fremgår, men det kan være den indvendige gevind, der er blevet skadet på udvideren. Altså ikke den på skruen. Det skete let for mig, før jeg havde en rigtig tang til at montere pluggen med. Stålet pluggen fremstilles af må ikke være for skørt (men stift) for at udvide i hullet med rimelig kraft, og det påvirker desværre også gevindets holdbarhed. Alle, der har sparet med momentnøgle ved arbejde med aluminiumdele, forstår nok hvad der menes.

Bøj af ringen på udvideren og skub ind i væggen, sæt en ny på.

hej,

vi købte en "molly setter" på Bauhaus og så fungerede den godt!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.