Jeg skulle sætte et gelænder op på væggen, der var 3 forborede huller, og skruerne var fra Habo system.
To af tre greb godt i væggen mens den tredje ramte et tomrum, altså kun gennem gipsvæggen.
Haboskruen er gevindskåret M10 med træskrue mod væggen.
Har I noget forslag til bedste gipsekspander eller lignende, tror at de to øverste skruer klarer hele lasten, så den tredje aflaster.

K Kerb sagde:
Jeg skulle sætte et gelænder op på væggen, det var 3 forborede huller, og skruerne var fra Habo system.
To af tre greb godt i væggen, mens den tredje havnede i et tomrum, altså kun gennem gipsvæggen.
Haboskruen er gevind M10 med træskrue mod væggen.
Har I forslag til den bedste gipspladexpander eller lignende, tror de to øverste skruer klarer hele belastningen, så den tredje aflastes.
Velkommen til forummet @Kerb!

Kan du ikke flytte beslaget lidt og skrue i en stående regel?

K Kerb sagde:
Jeg ville sætte et trappegelænder på væggen, der var 3 forborede huller, og skruerne var fra Habo system.
To ud af tre trak godt i væggen, mens den tredje endte i et tomrum, altså kun gennem gipsvæggen.
Haboskrue er gevind M10 med træskrue mod væggen.
Har I et forslag til bedste gipsekspander eller lignende, tror at de to øverste skruer klarer hele belastningen, så den tredje aflastes.
Sidder 2 stykker godt, så klarer den sidste nok bare at sidde med en almindelig plug.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.