Jeg skal sætte nogle hylder op på en gipsvæg. Lykkedes at montere en gipsexpander men den anden borede et hul lige igennem...

Gipsvæg med monteret gipsekspander øverst og overboret hul nederst. Skitse af hyldens placering vises.

Er det muligt at redde det på nogen måde for at kunne sætte en skrue i det nederste hul?
 
P
En større bakke på næste expander måske:)
 
Og næste gang monter med mollytang.
 
  • Synes
Fotografen
  • Laddar…
Handyman 1 sagde:
En större skive på næste expander måske:)
Så vidt jeg ved findes der kun en størrelse på skive..?
Derudover kan jeg ikke have større end M4 på skruen (som jeg har boret for nu)
 
Stefan N Stefan N sagde:
Og næste gang monter med mol letang.
Jeg anvendte tang men jeg trykkede for kung og fosterland på netop dette sted og intet skete. Derfor tænkte jeg, at jeg lige så godt kan skrue da :D ... men ikke.
 
P
B brf1911 sagde:
Så vidt jeg ved findes der kun en størrelse på skive..?
Desuden kan jeg ikke have større end M4 på skruen (som jeg har boret til nu)
Jeg mener, at du sætter en løs større skive end hullet på mollyn du monterer!
 
Handyman 1 sagde:
Jeg mener, at du sætter en løs større skive end hullet på mollyn du monterer!
Diameteren på nuværende hul er typ 12mm og expanderen til min skrue er 7 mm. Kan jeg sætte en expander i trods at den er så meget mindre end hullet?
 
Du skaffer en skive med et hul på 7-8 mm og yderdiameter en del mere end 12 mm. Kaldes nogle gange karosseriskive.
Bøj benene lidt ud, så Mollyn kan udvide sig som den skal.

Protte
 
  • Synes
Hasse11
  • Laddar…
Har du styr på, hvor reglerne er?
Hvis du tager i alt hvad du har uden at den ekspanderer, er det ikke helt usædvanligt tegn på, at den sidder i en regel.
 
  • Synes
1
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.