Hej

Hvordan beklæder jeg rundt om vinduet i garagen på en enkel måde.
Jo, det er bare en garage, men vil jo have, at det skal blive godt!
Overvejer at gipse rundt om og derefter spartle en V
formet liste ind, så det bliver en jævn kant hele vejen rundt ?

mvh

• Et vindue i en garagevæg med ubehandlede kanter, omgivet af trærammer. Vinduet viser udsigt til et sneklædt landskab udenfor.
  • Synes
Niklas Eklöv
  • Laddar…
Gips og en hjørneforstærkning rundt om måske?

Sav en færdigmalet MDF rundt om, så er det jo klart på 10 minutter.

Stefan N sagde:
Sav en færdigmalet MDF til rundt om, så er det jo klart på 10 minutter.
Vinduesplader findes jo færdige i hvid, bare skær til og skru/skyd dem fast med dykkerpræcis som Stefan N skriver. En stribe latex mellem vindue og plade samt mellem plade og væg kan jo heller ikke gøre skade. Alternativet er jo at remse MDF og male derefter, hvis man har et strammere budget.

For eksempel disse hos Beijer Bygg: Vinduesplade 16x100 Hvid

Mindre arbejde end at gipse og spartle hjørnerne...

Senest redigeret:
Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg synes det ser betydeligt pænere ud med gips i smygen, lidt mere arbejde og måske derfor det efter min mening ser bedre ud.
Mdf i vinduessmyg synes jeg lige så lidt om som loftslister.

• Synes
Gabbe1
  • Laddar…
Peter2400 sagde:
Det er selvfølgelig en smagssag, men jeg synes, det er betydeligt pænere med gips i smygen, lidt mere arbejde og måske derfor, det efter min mening ser bedre ud.
Mdf i vinduessmyg kan jeg lige så lidt lide som loftslister.
Smagen er jo som bagen og nu ser det ud til, at TS allerede har malet væggene, så jeg ville ikke begynde at spartle et hjørne på væggene og så være nødt til at finde malerstigen frem igen - Men det er måske fordi, jeg hader at male...

Jeg skulle tage til en plåtslagare, der kunne bøje hvid plade til at dække smygen brandsikkert og med et helt ok udseende i en garage.

Jeg har gipset samtliga vindueslysninger i både huset og garagen.
Jeg limede først hjørneforstærkninger med PL600 og så spartlede jeg.
Afhængigt af hvor meget drevmån du har rundt om vinduerne, så kan du blive nødt til at lægge noget mellem gipslyset og reglen, ellers dækker gipsen ikke blødfugen/isoleringen/drevtråden.
Jeg brugte en 10 mm spånplade bagved gipslyset.

Klart er der mere arbejde, men også meget flottere.

Gabbe1 sagde:
Jeg limede først hjørneforstærkninger med PL600 og så spartlede jeg.
Lime? Man bruger vel det rette værktøj til den rette sag! ;)

Gyproc HSV Fæsteværktøj - Koster kun omkring 2 tusind!
Gyproc HSV Fæsteværktøj i metal, brugt til byggeprojekter.

Jeg anvænder biltemas hjørner i aluminium, efter at have testet de fleste i det tidligere byggeri, så er jeg blevet glad for dem.
Desuden har de professionelle snedkere og malere, jeg har talt med, anbefalet mig at lime, eftersom hjørnerne ikke sidder lige så stabilt med kun det der værktøj.

G Gabbe1 sagde:
Jeg har gipset samtlige vindueslysninger i både huset og garagen.
Jeg limede først hjørneforstærkninger med PL600 og derefter spartlede jeg.
Afhængigt af hvor meget drevrum du har rundt om vinduerne, skal du måske lægge noget mellem gipslysningen og reglen, ellers dækker gipsen ikke fuget/isoleringen/drevbåndet.
Jeg brugte 10mm spånplade bag gipslysningen.

Det er mere arbejde, men også meget pænere.
Det findes færdige hjørner, som man kan spartle ind i 2,5 meters længder, som man klipper med saks og derefter fugter med vand, så limen på bagsiden får den til at sidde, indtil man spartler med sparkel over perforeringen i vinkeljernene eller skruer den fast eller lignende, sådan gjorde jeg, helt enkelt var det. Jeg er begynder i byggeri, så måske findes der endnu lettere løsninger at anvende, mvh

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.