Fik forslaget fra Lundqvist (producenten af husmodulerne) at sætte OSB på reglarne (cc 1200) og derefter skrue gips på det. Men det føles jo som om det vil blive ustabilt? Så jeg hælder mere til forslaget ovenfor om at sætte en ekstra 45x70 i hvert fag og sætte gips på det. At håndtere 2,7x1,2-gips føles dog som en udfordring.

richardtenggren
Du kan jo lægge OSBn ned så bliver den skarvet så det dækker to fag. Så stiller du gipsen derefter, så kan du køre 900-mm-gips :)

richardtenggren richardtenggren sagde:
Du kan jo lægge OSBn ned, så den bliver sammensat, så den dækker to fag. Så stiller du gipsen derefter, så kan du bruge 900-mm-gips :)
Ja, det var nok i så fald tanken at lægge osbn liggende, men i så fald har man jo brug for en gipsskruv som er maks 13+11=24mm lang for ikke at risikere at gå gennem plastikken? Der findes jo 25mm skruer, men man vil jo gerne trække skallen nogen mm ind, så det føles lidt sådan? Eller tænker jeg forkert?

Rickard.
J jknut sagde:
At håndtere 2,7x1,2-gips føles dog som en udfordring
Lidt hårdt alene men meget nemt med hjælp.

Så føljetonen fortsætter! Efter en del kontakt med hustillverken som foreslog OSB på 1200-reglerne tjekkede jeg tilbuddet lidt nærmere og indså, at de faktisk monterer ekstra stående regler, så man får cc 600 på de stående regler, hvilket jo er perfekt.

Nu viser det sig, da jeg fik adgang til montagevejledningerne (selvom jeg ikke selv vil montere vægblokkene), at man skal skrue 11mm OSB på alle ydervægge for at huset skal blive stabilt nok ifølge gældende regler/krav, så det må blive OSB alligevel...

Hvis man bruger 900-gips og skruer med 25mm skrue, er der risiko for at lave hul i plasten bagved? De vil jo stikke ud omkring 2-3mm. (Hvor det passer, kan man jo klart skrue 30mm skrue i reglerne)

Rickard.
Jeg havde købt 120cm gips og forskudt samlingerne mod osb:n og skruet i reglerne (som man egentlig skal) men det spiller faktisk ingen rolle om du skruer igennem plasten, ellers ville man jo aldrig kunne skrue noget op på væggene.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.