Hej!

Jeg tror, at jeg ved, at det ikke behøver at være kortling i hver "kortsideskarv" på gipsen i loftet, så længe det ikke er i forbindelse med væggen. Er det korrekt?

Nogle hævder, at det ikke engang er nødvendigt i forbindelse med væg, men hvis det er nemt at få det på plads, ville jeg have gjort det. (ved væg altså)

cc30 er det, der gælder, selvom nogle hævder, at cc40 (med 120 plade) også fungerer

Behovet af kortling er ikke mindre bare fordi det er midt på taget og ikke ved væggen!

Derimod kan jeg være enig i, at det bliver tilstrækkeligt godt uden kortlinger på kortsiderne, hvis man bruger cc300.

Skal man gå efter de regler, der findes, er det sandsynligvis gipstillverkarens afstand mellem skruer, der er vejledende, og da rækker nok ikke 300mm på kortsiderne.

"Det skal altid være underlag bag kortkantsfuger"

"Det er normalt ikke nødvendigt med underlag bagved langkantsfuger tværs underlaget."

det er fra Danogips hjemmeside.

Så vil du slippe for kortlinge er det bare at lægge pladerne tværs over reglarne.

• Synes
injonil
  • Laddar…
MaZtoR sagde:
"Det skal altid være underlag bag kortkantsfuger"

"Det er normalt ikke nødvendigt med underlag bagved langkantsfuger på tværs af underlaget."

det er fra danogips hjemmeside.

Så vil du slippe for kortlinger, så er det bare at lægge pladerne på tværs af reglarne.
Oh, rart at høre. Har nemlig gjort sådan i et rum, men det bliver spændende at se, hvordan disse fuger ser ud om lidt tid med tanke på revner... krydser fingre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.