Vi er i gang med at renovere et mindre rum, hvor vi ønsker at ordne loftet. Jeg begyndte at prøve at fjerne de gamle plader, men det var en slags træfiberplade, tror tretex, og den syntes også at være limet mod underlaget. Mistænker, at det ville indebære en hel del arbejde at fjerne disse ordentligt.

Da jeg kiggede, hvad der var under, syntes det at være træ, og skruer tager godt fat.

Min plan nu er at sætte gipsplader direkte på de gamle plader og skrue igennem dem. Overvejer om det skal være almindelig loftgips, eller om det kan være tilstrækkeligt med renoveringsgips for at reducere opbygningen.

Har I nogle gode tips eller indspark?

• Loft med træpaneler og huller, hvor gamle plader er fjernet i en renoveringsproces. Dørkarmene er synlige på væggene.
  • Udhugget del af væg viser træfiberplade fastgjort til træunderlag. Træpladen er delvist fjernet, afslørende indre lag og til stede i renoveringsprojekt.
surris
6mm gevinst med renoveringsgips. Men det fungerer vel, du måske skal skrue lidt tættere end cc 300. Brug almindelig gips, enklere og billigere.

• Synes
Stefan N
  • Laddar…
surris surris sagde:
6mm gevinst med renoveringsgips. Men det fungerer vel, du måske bliver nødt til at skrue lidt tættere end cc 300. Kør med almindelig gips, enklere og billigere.
Tak for input, kører med almindeligt 👍

Renoveringsgips kræver stumt underlag. Det gør almindelig gips også, hvis man ikke skruer forsigtigt, så skruerne ikke går lige igennem. Skruer, der ikke er korrekt fastgjort, vil vise sig uanset, hvordan man spartler.

imported_Benno imported_Benno sagde:
Renoveringsgips kræver stumt underlag. Det gør almindelig gips også, hvis man ikke skruer forsigtigt, så skruerne ikke går lige igennem. Skruer, der ikke er korrekt trukket, vil vise sig uanset, hvordan man spartler.
Tak for input, skal tænke på dette 👍

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.