Vi er i gang med at renovere et mindre rum, hvor vi ønsker at ordne loftet. Jeg begyndte at prøve at fjerne de gamle plader, men det var en slags træfiberplade, tror tretex, og den syntes også at være limet mod underlaget. Mistænker, at det ville indebære en hel del arbejde at fjerne disse ordentligt.
Da jeg kiggede, hvad der var under, syntes det at være træ, og skruer tager godt fat.
Min plan nu er at sætte gipsplader direkte på de gamle plader og skrue igennem dem. Overvejer om det skal være almindelig loftgips, eller om det kan være tilstrækkeligt med renoveringsgips for at reducere opbygningen.
Har I nogle gode tips eller indspark?
Da jeg kiggede, hvad der var under, syntes det at være træ, og skruer tager godt fat.
Min plan nu er at sætte gipsplader direkte på de gamle plader og skrue igennem dem. Overvejer om det skal være almindelig loftgips, eller om det kan være tilstrækkeligt med renoveringsgips for at reducere opbygningen.
Har I nogle gode tips eller indspark?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 indlæg
Renoveringsgips kræver stumt underlag. Det gør almindelig gips også, hvis man ikke skruer forsigtigt, så skruerne ikke går lige igennem. Skruer, der ikke er korrekt fastgjort, vil vise sig uanset, hvordan man spartler.
Klik her for at svare